اقدامی خودجوش در هفته عفاف و حجاب/تخفیف برخی از فروشگاه‌های مشهد به بانوان محجبه
کد خبر: 3621080
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

اقدامی خودجوش در هفته عفاف و حجاب/تخفیف برخی از فروشگاه‌های مشهد به بانوان محجبه

گروه اجتماعی: مسئول فرهنگی موسسه صدف عفاف و حجاب گفت: طرح قدردانی از بانوان محجبه در قالب تخفیفات ویژه از فروشگاه‌های سطح شهر به صورت خودجوش بین اعضا و دوستان ما در موسسه صورت گرفته و موسسه صدف عفاف و حجاب نیز پشتیبان ما در اجرای این بوده است.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، منصوره مهدوی مسئول فرهنگی و روابط عمومی موسسه فرهنگی _ تحقیقاتی صدف عفاف و حجاب، در خصوص اجرای طرح تخفیف ویژه از فروشگاه‌های سطح شهر مشهد به پاس قدردانی از بانوانی که پوشش عفیفانه را انتخاب کردند، اظهار کرد: دوستان حوزوی و دانشگاهی این طرح را در موسسه عنوان کردند و موسسه نیز از این طرح استقبال و کارهای پشتیبانی و اجرایی را برعهده گرفت، همچنین اجرای آن در سطح شهر و معرفی فروشگاه‌ها به صورت خودجوش بین دوستان من در موسسه انجام شد.
وی ادامه داد: طرح تکریم از حجاب و بانوان محجبه باید همیشه تکرار شود، چرا که بخاطر عدم تکرار، مسئله حجاب مورد محجوریت قرار گرفته است، از همین رو اجرای این طرح به پاس قدردانی از بانوانی بوده است که پوشش عفیفانه‌ای را انتخاب کرده و بدان پایبند هستند، با این کار نوعی عزت نفس به این بانوان محجبه داده می‌شود.
مهدوی افزود:اگر فروشگاه‌های سطح شهر با ما همکاری کنند این گونه طرح‌ها را به صورت هدفمندتری در طول سال نیز اجرا خواهیم کرد.
مسئول فرهنگی موسسه صدف عفاف و حجاب بیان کرد: رسالت موسسه فرهنگی تحقیقاتی صدف عفاف و حجاب این است که نگرش جدیدی نسبت به آموزه‌های دینی به صورت عملیاتی ایجاد کند، لذا برنامه‌های ویژه و خاصی چه مخصوص عموم مردم و چه قشر حوزوی در این موسسه اجرا می‌شود.
وی ابراز کرد: محور برنامه‌ها در موسسه به صورت کارگاهی است و افراد بعد از شش مرحله شرکت در کارگاه نگرشی نو و جدید نسبت به آموزه‌های دین پیدا می‌کنند.
مهدوی گفت: موسسه صدف عفاف و حجاب برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای کودکان و نوجوانان نیز ارائه می‌دهد, علاوه براین کلاس‌های احکام، اخلاق و اعتقادات جدای از کلاس‌های تخصصی کارگاهی نیز به همت این موسسه برگزار می‌شود.
مسئول فرهنگی موسسه صدف و عفاف با بیان اینکه طرح قدردانی از بانوان عفیفه در قالب تخفیف ویژه فروشگاهی بود، گفت: در این طرح در بیش از 38 مرکز فروشگاهی از هر صنف بازاری از جمله لوازم خانگی، طلا فروشی، سوپر مارکت، کالای خواب، منسوجات و ... حضور داشتند.
مهدوی افزود: با مدیریت هر فروشگاه صحبت کردیم و خوشبختانه همه آن‌ها نیز مشتاق اجرای چنین طرح‌هایی در فروشگاه‌هایشان بودند، از همین رو برای پیگیری از اجرای این طرح به فروشگاه‌هایی که خواهان اجرای این طرح در فروشگاهشان بودن رفتیم.
تخفیف به بانوان محجبه زکات جاریه است
مرتضی بیات، مدیریت فروش لوازم خانگی واقع در منطقه قاسم آباد مشهد، در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه دغدغه اصلی شما برای پذیرش این طرح در فروشگاهتان چه بود؟ گفت: امروزه موضوع حجاب و عفاف در جامعه اسلامی ما خیلی کمرنگ شده از همین رو با اجرای این طرح خواستم تا حمایتی هر چند کوچک از بانوان محجبه داشته باشم.
وی افزود: خانواده من نیز الحمدلله از برکت حجاب برخوردارند،به خاطر اینکه حجاب جز اعتقادات ما است و اینکه با اجرای این طرح زکات جاریه‌ای برای خود و خانواده‌ام داشته باشم و آثار این حرکت را در قالب ذخیره معنوی برای دنیا و آخرتم به حساب بیاید.
بیات ابراز کرد: مشتاق بودم این طرح را در مغازه‌ام اجرا کنم تا شاید از این طریق قدمی را جهت ترویج عفاف و حجاب برداشته باشم، که البته استقبال مردم از این طرح در هفته عفاف و حجاب بسیار عالی بود و من نیز حدود 5 درصد از خرید مشتریان را تخفیف می‌دادم.
وی ادامه داد: اگر این طرح در طی سال نیز اجرا شود، فروشگاه ما مشتاق به همکاری با موسسه عفاف و حجاب برای اجرای این طرح خواهد بود.
تخفیف به بانوان محجبه؛ خدمتی به امام زمان(عج)
امیر موسوی، مدیر فروشگاه لوازم پلاستیک واقع در محله قاسم آباد مشهد نیز در خصوص پذیرش این طرح و اجرای آن در فروشگاهش عنوان کرد: امروزه شرایط سختی بر دنیا حکم فرماست و انجام بسیاری از گناهان عادی شده است، لذا خواستم با اجرای این طرح در فروشگاهم، هم قدمی برای امام زمان(عج) و هم قدمی برای ترویج عفاف و حجاب بردارم.
وی گفت: من خودم از خانواده مذهبی هستم و دوست ندارم که آسیب‌های این بی‌حجابی به جامعه و حتی خانواده خودم برسد، با اجرای این گونه طرح‌ها می‌توان مفهوم حجاب و عفاف را نهادینه کرد.
موسوی با بیان اینکه مشتاق اجرای این طرح در طی سال نیز هستم گفت: امیدوارم این طرح در طی سال نیز ادامه داشته باشد و فروشگاه من و دیگر دوستانم از این طرح‌ها استقبال می‌کنند.
حجاب سدی در برابرتعرضات روحی و جسمی
حسین جهانیان، مدیر شیرینی‌فروشی نورالقائم واقع در حاشیه بلوار استقلال مشهد در خصوص اجرای این طرح در فروشگاهش اظهار کرد: امروزه داشتن حجاب در این شرایط و این گرما نوعی جهاد در راه خداست و مطمئناً خداوند پاداش این جهاد را خواهد داد.
وی ادامه داد: حجاب یک لفظ نیست،حجاب حریم و سدی بزرگی در برابر همه تعرضات روحی، فکری و جسمی است؛ و هنگامی که این سد شکسته شود خود زن در مقابل افراد جامعه آسیب می‌بیند.
جهانیان گفت: باید بر روی مسئله حجاب کار کنیم و می توان با همین کارهای کوچک، دستاوردهای بزرگی را به دست آوریم، از همین رو من در فروشگاهم تخفیف ویژه و 10 درصدی برای خرید بانوان محجبه در نظر گرفته بودیم.
وی با اشاره به اینکه این گونه طرح‌ها باید در جامعه گسترش یابد ابراز کرد: من مشتاق ادامه اجرای این طرح در فروشگاهم هستم تا با اجرای این طرح قدمی برای دینم برداشته باشم.
طرح تخفیف به بانوان محجبه ادامه‌دار باشد
محمد مهدی روح، فروشنده فروشگاه چادر گلریز واقع در مفتح 9 در رابطه با اجرای طرح قدردانی از بانوان محجبه در قالب تخفیفات ویژه از فروشگاه‌های سطح شهر، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در جامعه نیاز بیشتری برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب احساس می‌شود.
وی افزود: در این طرح فروشگاه ما حدود 20 درصد تخفیف ویژه برای بانوان محجبه در نظر گرفته بود که استقبال از این طرح از سوی بانوان بسیار عالی بود و حتی ما مشتریانی از مناطق مختلف شهر نیز داشتیم.
روح گفت: اجرای این طرح در طول سال مفید خواهد بود و اجرای این چنین طرح‌هایی در اعیاد و مناسبت‌ها نیز در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب موثر خواهد بود.
همچنین اجرای این طرح را از طلا فروشی گلها واقع در سی متری طلاب نیز جویا شدیم؛ حسین کربلایی‌زاده، مدیر طلا فروشی در خصوص دغدغه خود در پذیرش این طرح بیان کرد: باید حجاب فاطمی را در جامعه گسترش دهیم و با این کار جلوی هجمه‌های دشمنان را نسبت به زنان مسلمان بگیریم.
وی افزود: ما مشتاق ادامه اجرای این طرح در طی سال هستیم و خوشحال می‌شویم با اجرای این طرح در مغازه خود باعث گسترش فرهنگ عفاف و حجاب شویم؛ در اجرای این طرح مشتری داشتیم که دخترش چادری نبود ولی بعد چند روز که دوباره به ما مراجعه کردند چادر سرکرده بود.  
captcha