نام کاسه‌ساز در سینمای ایران ماندگار است
کد خبر: 3621155
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
مسعود ده‌نمکی:

نام کاسه‌ساز در سینمای ایران ماندگار است

گروه هنر: کارگردان فیلم «رسوایی» گفت: حبیب‌‌الله کاسه‌ساز به دلیل خدماتی که برای سینمای دفاع مقدس انجام داد، نامش همیشه در سینمای ایران ماندگار خواهد بود.

مسعود ده‌نمکی کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره درگذشت حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده ارزشی سینمای ایران اظهار کرد: حبیب‌الله کاسه ساز از آن دسته هنرمندانی است که نامش همیشه در سینمای این سرزمین پا برجا خواهد بود، زیرا وی را باید جز پیشکسوتان سینمای دفاع مقدس نام برد که با تلاش‌های خود سبب رونق و اعتلای این گونه سینمای شد.

وی افزود: کاسه‌ساز را باید به حق از پیشکسوتان سینمای دفاع مقدس محسوب کرد. وی با تلاش‌های شبانه روزی خود جز بانیان انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بود؛ تلاشی که سبب شد این گونه سینمایی در کشورمان زنده بماند، در همین راستا امیدوارم مردم این سرزمین با شرکت گسترده در تشیع پیکر این هنرمند، قدردان تلاش‌های او باشند.

این فیلمساز که در فیلم «اخراجی‌های 1 و 2» با کاسه‌ساز همکاری داشت، ادامه داد: به نظرم بسیاری از دردهایی که هنرمندان سینمای جنگ متحمل می‌شوند به واسطه سالها فعالیت آنها در این حوزه است، زیرا این ژانر به اندازه‌ای در خود سختی و دشواری به همراه دارد که اثرات آن به صورت کوتاه مدت و بلند مدت در افراد  که در آن فعال هستند، هویدا می‌شود.

کارگردان فیلم «رسوایی» در انتهای سخنان خود گفت: حبیب‌الله کاسه‌ساز با تهیه فیلم دفاع مقدسی «مزرعه پدری» ساخته مرحوم رسول ملاقلی‌پور برای سینمای جنگ پدری کرد و در ادامه با ریسک کردن در تولید «اخراجی‌ها» مردم را مجدداً با سینما آشتی داد. برای همین اگر امروز سینمای ایران به لحاظ مخاطب، دارای تماشاگر است به نوعی این مزیت را مدیون ریسک‌پذیری هنرمندانی چون حبیب‌الله کاسه‌ساز است.
captcha