جلسه قرآن خانگی با سابقه 30 ساله در تهرانسر + صوت و عکس
کد خبر: 3621159
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

جلسه قرآن خانگی با سابقه 30 ساله در تهرانسر + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن نصرالله قاسمی، پیشکسوت قرآنی، در تهرانسر با حضور قرآن آموزان از سنین مختلف برگزار شد. این جلسه از سال 66 تاکنون افتخارات قرآنی زیادی همچون روح الله آقایی و مهدی صفری را به جامعه قرآنی کشور معرفی کرده است.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  جلسه قرآن نصرالله قاسمی، پیشکسوت قرآنی، دوشنبه از ساعت 18 الی 20:30 در تهرانسر خیابان پاسداران، خیابان طهماسبی خیابان ۱۵ شرقی پلاک 7 با حضور قرآن آموزان از سنین مختلف برگزار شد.

در ابتدای جلسه، نصرالله قاسمی، از شاگردان سیدمحسن خدام حسینی، پیشکسوت قرآنی آیاتی از ادامه درس جلسه را تلاوت کرد. سپس اعضای جلسه به تلاوت ترتیل و تحقیق پرداختند و قاسمی نکات تجویدی آنها را متذکر شد.

ردنشود//جلسه قرآن خانگی با سابقه 30 ساله در تهرانسر+صوت وعکس

در ادامه جلسه عزیز الله کیا از مؤسسین این جلسه دقایقی نکات تفسیری آیات تلاوت شده را بیان کرد و در خلال سخنرانی اش، با بیان پرسش هایی به بهترین پاسخ ها جوایز نقدی اهدا می‌کرد.

در ادامه جلسه، مسابقه تلاوت صحیح سوره کافرون برای اعضای کودک و نوجوان جلسه برگزار شد و به سه نفر از برترین تلاوت ها، هدایای نفیسی تقدیم شد و پس از آن اعضا به تلاوت ادامه درس جلسه پرداختند.

در انتهای جلسه نیز، یکی از اعضای جلسه دقایقی درس تجوید این هفته، مبحث تفخیم و ترقیق راء را مطرح کرد و به پرسش ها درباره این مبحث، پاسخ گفت.

در پایان جلسه عکسی به یادگار گرفته شد و دقایقی با عزیز الله کیا از قدیمی ترین اعضای جلسه و عضو هیئت امنای جلسه به صحبت درباره تاریخچه جلسه پرداختیم. کیا در ابتدا گفت: شروع این جلسه قرآن را سال 1365 بود که در آن سال همراه مرحوم علی سعادتی به منزل نصرالله قاسمی رفتیم و قرآن خواندیم و از همانجا این جلسه را پایه گذاری کردیم. پس از آن در منازل اعضاء، از دهکده المپیک تا تهرانسر، روزهای دوشنبه به صورت گردشی جلسه را برگزار کردیم.

ردنشود//جلسه قرآن خانگی با سابقه 30 ساله در تهرانسر+صوت وعکس

عزیزالله کیا ادامه داد: در محل کار ما، محمدرضا ابوالقاسمی تدریس می‌کردند و در جلسات هفتگی ما نیز، گاهی با احمد ابوالقاسمی، قاری بین المللی حضور می‌یافتند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا جلسات در مکان ثابتی برگزار نمی‌شود و در منازل منعقد می‌گردد، گفت: به ما بنا بر تجربه ثابت شده است که وقتی مکان جلسه ثابت است، جمعیت افت پیدا می‌کند  و جذابیتش کم می‌شود، ولی همین که مردم برای ثواب بردن و اینکه در منزلشان قرآن خوانده شود، بانی می‌شوند و هم میزبان مشخص است و هم تنوع بیشتری برای اعضا دارد. هر شش ماه یک لیستی می‌نویسیم که مکان برگزاری جلسه کجا برقرار است.

ردنشود//جلسه قرآن خانگی با سابقه 30 ساله در تهرانسر+صوت وعکس

عزیزالله کیا با تحسین فعالیت های شبکه قرآن و رادیو قرآن و دستگاه های قرآنی گفت: این فعالیت ها، بسیار خوب است اما عمل به قرآن کجاست؟ گله ام از همه قاریان اینست که چرا به قرآن عمل نمی‌کنند. فقط برای ثواب بردن تلاوت می‌کنند. قرآن ابتدا انذار می‌کند و بعد تبشیر. فقط بحث ثواب نیست، باید در هر کاری که هستیم، عامل به قرآن باشیم.

ردنشود//جلسه قرآن خانگی با سابقه 30 ساله در تهرانسر+صوت وعکس

در پایان یادآور می‌شود، جلسه قرآن نصرالله قاسمی، پیشکسوت قرآنی، دوشنبه ها از ساعت 18 الی 20:30 در منازل اعضای جلسه در منطقه تهرانسر برگزار می‌شود. در ادامه تلاوت نصرالله قاسمی ارائه می‌شود.

کد

دریافت

مطالب مرتبط
captcha