عرض ارادت به ائمه(ع) در رفتارمان جلوه‌گر باشد
کد خبر: 3621168
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

عرض ارادت به ائمه(ع) در رفتارمان جلوه‌گر باشد

گروه شهرستان‌ها: عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی امام خمینی(ره) با اظهار اینکه وقتی به ائمه اطهار(ع) عرض ارادت می‌کنیم باید این ارادت را باید در عمل نشان دهیم، تصریح کرد: نمره قبولی را کسی می‌گیرد که در عمل، مطیع امر خدا و دستورات ائمه اطهار(ع) باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی امام خمینی(ره)، 29 تیر در جوار بقعه امامزاده شعیب(ع) سبزوار با اظهار اینکه وقتی به ائمه اطهار(ع) عرض ارادت می‌کنیم باید این ارادت را در عمل نشان دهیم، تصریح کرد: نمره قبولی را کسی می‌گیرد که در عمل، مطیع امر خدا و دستورات ائمه اطهار(ع) باشد.
وی با اشاره به سخنی از امام جعفر صادق(ع) اضافه کرد: اگر فردی امانتدار باشد و در امور شهوانی، خودش را کنترل کند نمی‌توان گفت ایمانش کامل است بلکه وقتی کامل است که دارای قدرت و جاه و مقام شود و بتواند خودش را حفظ کند، به دیگران ظلم و ستم نکرده و حق دیگران را تضییع نکند.
حجت‌الاسلام آقاتهرانی با اشاره به اینکه برخی از افراد خیلی دوست دارند با تضییع حقوق دیگران سریع به خواسته‌های خودشان برسند، تصریح کرد: خدا دوست دارد ما برای همدیگر باشیم و در کارها یار و یاور همدیگر شویم.
عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه با تبیین عوامل خوسازی در انسان با ذکر اینکه اگر می‌خواهیم خودسازی کنیم باید ابتدا از خودمان و خانواده شروع کنیم، تصریح کرد: وقتی انسان خودسازی کند، شهرش ساخته شده و اگر از نظر ایمانی اهل عمل باشد، مردم او را دوست دارند.
وی افزود:حدود 124 هزار پیامبر داریم که هیچ وقت گناه نکردند و دشمنان زیادی سعی کردند، آنها را خراب کنند ولی نتوانستند.
حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان اینکه در بین پیامبران خدا افراد خیلی زیبا، نیرومند، بی پول و پولدار داشتیم و هیچ وقت فاسد نشدند و به گناه نیفتادند، تصریح کرد: اما در بین ما وقتی برخی از انسانها پولدار می‌شوند، سرکشی می‌کنند، وقتی بی پول می‌شوند کفر می‌گویند و ناسپاسی می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه تفاوت ما با امامان و ائمه معصوم(ع) در این است که آنها برای هوای نفسشان ترمز داشتند و هر کاری را انجام نمی‌دادند، گفت: در سوره شمس بعد از 9 بار قسم، خداوند سبحان بیان می‌کند رستگار کسی است که خودسازی و پاکسازی کرد.
وی با تاکید بر اینکه برای خودسازی باید از خودمان و از محلی که در آن هستیم شروع کنیم، افزود: انسان برای خودسازی باید هر سخنی را نگوید، هر حرکتی را انجام ندهد و هر جایی و هر مکانی نرود.

captcha