مراسم چهلمین روز شهادت شهید تقوی برگزار شد
کد خبر: 3621221
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸

مراسم چهلمین روز شهادت شهید تقوی برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم چهلمین روز شهادت سیدمهدی تقوی، شهید حادثه ترور در مجلس شورای اسلامی 29 تیرماه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم در این مراسم که در حسینیه شهدای قم برگزار شد جمع زیادی از اقشار مختلف مردم، روحانیون، شخصیت های دینی و سیاسی حضور داشتند.
نمایندگان بیوت مراجع عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی همچنین نماینده بیوت آیات ناصری و مومن  آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس قم، حجج اسلام و المسلمین ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس، جمشیدی، مدیر حوزه علمیه خواهران، حمید فرزام، رئیس سازمان فعالیت های قرآنی دانشگاهیان کشور، مسئولان و کارکنان سپاه علی بن ابیطالب(ع) و تیپ مستقل امام صادق(ع) در این مراسم حضور داشتند.
آیت الله عبداللهی از اعضای خبرگان رهبری و جامعه مدرسین، آیت الله سیدمحمد غروی و اعضاء و کارکنان سازمان فعالیت های قرآنی دانشگاهیان کشور، مدیران و کارکنان جامعه الزهرا، مدیران و اعضای کنگره شهدای روحانی و نمایندگان برخی خبرگزاری های کشور از دیگر حاضران در این مراسم بودند که با نثار فاتحه و قرائت قرآن برای آن شهید طلب علو درجه کردند.
 همچنین در این مراسم لوح تقدیری از سوی سپاه به خانواده آن شهید اهدا و از مجاهدت های شهید تقوی در عرصه های نظامی، جانبازی و رسانه ای و فرهنگی تجلیل شد.
همچنین بیانیه ای از سوی سپاه استان و بیانیه نماینده مردم شاهین شهر و میمه در این مراسم قرائت و از آن شهید و خانواده ایشان تجلیل شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین میرزامحمدی، استاد حوزه علمیه در سخنانی در این مراسم به تمجید از شخصیت آن شهید پرداخت و تصریح کرد: تداوم انقلاب اسلامی و مکتب امام حسین(ع) جز با خون شهیدان میسر نخواهد بود.
وی با اشاره به آیات و روایات ایمان و جهاد و هجرت را سه محور مهم از نشانه های مومن برشمرد و اظهار کرد: جهاد و ایمان لازمه سعادتمندی در زندگی شخصی و اجتماعی است.
میرزامحمدی گفت: انقلاب اسلامی با اهدای 220 هزار شهید و مجاهدت های مجاهدان و جانبازان و خانواده های آنان توانسته است در عرصه های مختلف به پیشرفت برسد.
مراسم چهلمین روز  شهید تقوی برگزار شد
وی افزود: همه جامعه مرهون مجاهدات این شهدا و  و شهید سید مهدی تقوی هستند که سال ها در کسوت رزمنده در جبهه ها جنگید و به درجه جانبازی نایل آمد و در نهایت نیز در حادثه تروریستی و کور داعش به درجه رفیع شهادت رسید و به همرزمان خود پیوست.
میرزامحمدی با اشاره به فعالیت های فرهنگی شهید تقوی بیان کرد: ایشان در زمینه نوشتن کتاب، آثاری از خود برجای گذاشته است همچنین چندین سال مدیریت خبرگزاری بین المللی قرآن را بر عهده داشت و در خدمت قرآن کریم بود و آن را برای خود افتخار می دانست. 
این خطیب با یادآوری مجاهدت های شهید تقوی در جبهه های حق علیه باطل قبل از سن هجده سالگی  تصریح کرد: این حضور در جبهه در سن کم نشانه تقوای ایشان بوده است .
میرزامحمدی همچنین به  بیان فعالیت های جهادی ایشان بعد از دفاع حق علیه باطل پرداخت  و گفت: مدیریت در خبرگزاری ایکنا و حضور در جهاد دانشگاهی و تدریس در دانشگاه در زمینه قرآنی و حضور در کارهای فرهنگی در مجلس شورای اسلامی از جمله خدمات آن شهید است.
وی همچنین بر لزوم شناخت منافقان و جبهه نفاق تاکید کرد و افزود: یکی از ویژگی های محب اهل بیت این است که در شناخت دشمن، بصیرت دارد و جریان نفاق را به درستی می شناسد و به این مسئله پی برده است که چرا قرآن این همه در مقابل منافقان موضع سرسختانه ای دارد.
مراسم چهلمین روز  شهید تقوی برگزار شد
این استاد حوزه بیان کرد: دشمن شناسی یکی از لوازم دفاع از دین است که ائمه(ع) با سختی های فراوان آن را به دست ما رسانده اند و امروز وظیفه ما در دفاع از دین سنگین است.
یادآور می شود حجت الاسلام  سید مهدی تقوی، از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و مدیر عامل اسبق خبرگزاری قرآنی ایران و از مشاوران و فعالان فرهنگی کشور، 17 خردادماه امسال در جریان حملات تروریستی داعش به ساختمان مجلس شورای اسلامی به شهادت رسید.
captcha