شهید تقوی معلم اخلاق و مدافع فرهنگ دینی بود
کد خبر: 3621223
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷
حجت الاسلام میرزامحمدی:

شهید تقوی معلم اخلاق و مدافع فرهنگ دینی بود

گروه اجتماعی: شهید تقوی یک معلم اخلاق و قرآن و مدافع فرهنگ دینی و وارث فرهنگ اصیل اسلام بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم حجت الاسلام والمسلمین میرزامحمدی از سخنرانان مذهبی 29 تیرماه در مراسم چهلمین روز شهادت شهید سیدمهدی تقوی، شهدای حادثه تروریستی تهران که در حسینیه شهدای قم برگزار شد با اشاره به شخصیت این شهید جهاد گر عنوان کرد:وی فردی انقلابی بود که با روحیه جهادی به خدمت پرداخت و به عنوان خادم قرآن کریم در عرصه دانشگاه و رسانه گام های بلندی برداشت.
وی خاطرنشان کرد: شهید تقوی بر این باور بود که باید نسل جوان را با گفتمان انقلابی تربیت کرد تا در مقابل مستکبران و طاغوتیان ایستادگی کنند و دشمن نتواند این سرمایه های ارزشمند را به ورطه نابودی بکشاند.
حجت الاسلام میرزا محمدی تصریح کرد:از مهم ترین دغدغه های این شهید، تربیت نسل جوان در مسیر ولایت مداری و اخلاق دینی بود.
وی اظهار داشت:وی خود را خادم قرآن کریم می دانست و سالها در خبرگزاری ایکنا در جهت انتشار اخبار مربوط به حوزه قرآن تلاش کرد.
این سخنران مذهبی بیان کرد:این جهاد گر شهید در مسیر تحقق اهداف خود خستگی و فرسودگی نمی شناخت و با همه وجود تلاش کرد همان گونه که در سالهای دفاع مقدس در سنگر جهاد حاضر شد و آثار جنگ بر تن او بر جای ماند و به درجه جانبازی نائل گشت اما همچنان دست از تکاپو و تلاش برنداشت.
وی گفت:وی پس از جنگ در لباس طلبگی به خدمت پرداخت و دین خود را به مکتب تشیع ادا کرد و خود را سرباز امام زمان(ع) می دانست که لحظه ای از کسب علم و معرفت و خدمت فروگذار نبود.
حجت الاسلام میرزا محمدی یادآور شد:انقلاب اسلامی 220 هزار شهید همچون تقوی ها تقدیم کرد تا ثابت کنیم در برابر منافقان و مزدوران و دشمنان تسلیم نخواهیم شد.
وی خاطرنشان کرد:این شهید گرانقدر در حرکت کورکورانه تروریست در مجلس شورای اسلامی به مقام شهادت رسید و در زمانی که در کسوت خدمت حضور داشت عاشقانه در عرصه شهادت بال گشود.
این سخنران مذهبی تصریح کرد:وی که رئیس سابق سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل سابق ایکنا بود امروز به همرزمان خود پیوست بی شک تنها مقامی که می توانست پاسخ خدمات وی به انقلاب باشد شهادت و جان فشانی در راه معبود بود.
وی بیان کرد: شهید تقوی یک معلم اخلاق و قرآن و مدافع فرهنگ دینی و وارث فرهنگ اصیل اسلام بود.
وی در مورد اهمیت جهاد در اسلام و قرآن کریم افزود: جامعه ای که با جهاد بیگانه باشد همواره در خطر هجوم و تهدید قرار دارد.
حجت الاسلام میرزا محمدی اظهار داشت:امام علی(ع) پیرامون جایگاه جهاد می فرمایند به واسطه ترک جهاد، کار به جایی می رسد که انسان فاقد نعمت بصیرت و بینش خواهد شد.
وی تاکید کرد: انسانی که از جهاد گریزان است در هنگام مرگ در جایگاه یک منافق از دنیا خواهد رفت و جامعه ای که با جهاد بیگانه باشد، در تشخیص حق و باطل در هنگام فتنه ها دچار سرگردانی می شود.
این سخنران مذهبی یادآور شد: خداوند چهره منافقان را در آیات خود افشاء می کند و آن ها را مورد نکوهش قرار می دهد.
وی بیان کرد: خطر منافقین جدی است و پیامبر(ص) و قرآن کریم نسبت به آن هشدار داده اند چرا که جریان نفاق نابود کننده است.
گفتنی است شهید سیدمهدی تقوی مدیرعامل سابق خبرگزاری ایکنا، از فعالان جامعه قرآنی کشور و از اعضای دفتر نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی بود و از از رزمندگان تخریب‌چی لشکر 10 سیدالشهدا(ع) به شمار می رفت که پس از جنگ تحمیلی راه ایثار و جهاد را ادامه داد.

captcha