تفسیر نور را هوشمند بخوانیم
کد خبر: 3621225
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

تفسیر نور را هوشمند بخوانیم

گروه شبکه اجتماعی: اپلیکیشن تفسیر نور به زبان ساده و روان و قابل استفاده برای عموم ایجاد شده که شامل همه آیات قرآن کریم و پیام‌های کوتاه و کاربردی است که راه‎گشای زندگی و قابل ترجمه به زبان‌های زنده دنیا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بسیاری از فارسی زبانانی که قرآن را می‌خوانند و حتی عرب‌زبان‌ها، علاوه بر درک معنای کلمه به کلمه‌ قرآن، علاقه‌مند به دانستن تفسیر آن نیز هستند. در این راستا عالمان زیادی، قرآن را تفسیر کرده و در اختیار مردم قرار داده‌اند که یکی از این افراد حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی است که تفسیر خود را با نام «تفسیر نور» منتشر کرده است.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی از چهره‎های ماندگار در کشور ما است که سال‎های زیادی از عمر شریف و پربرکت خود را در راستای نشر مفاهیم و معارف قرآنی در سطح عموم جامعه سپری کرده است.

تفسیر نور که از آثار ارزشمند این استاد گرانمایه است امروز در قالب یک اپلیکیشن به زبان ساده و روان و قابل استفاده برای عموم ایجاد شده و شامل همه آیات قرآن کریم بوده و مهم‌ترین ویژگی آن پیام‌های کوتاه و کاربردی است که راه‎گشای زندگی و قابل ترجمه به زبان‌های زنده دنیا است.

تفسیر نور (حجت‌الاسلام محسن قرائتی)

در نقد و بررسی این اپلیکیشن باید گفت: طراحی این برنامه بسیار زیباست؛ استفاده از حاشیه‌های اسلیمی زیبا و رنگ‌هایی آرام بخش و هماهنگ، کاربر را به فضای معنوی برنامه سوق می‌دهد. منوی اصلی این برنامه چند قسمت دارد که شامل تفسیر نور، جست‏ وجو، علاقه‌مندی‌ها و بخش درباره برنامه است.

در بخش «تفسیر نور» تمام سوره‌های قرآن به ترتیب قرار داده شده‌اند و در بالای صفحه نیز می‌توانید سوره‌ دلخواه خود را جست‎وجو کنید. کاربر در این برنامه با کلیک بر روی هر سوره، به متن عربی به همراه ترجمه‌ آیه به آیه‌ی فارسی، دسترسی پیدا می کند.

تفسیر نور (حجت‌الاسلام محسن قرائتی)

همچنین در پایین هر سوره، ابزارهایی برای فعال یا غیر فعال کردن ترجمه، رفتن به آیه یا سوره‌ای دیگر و همچنین امکان بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی متن، وجود دارد. کاربر بار دیگر با کلیک بر روی هر آیه، صفحه‌ جدیدی برایش باز می‎شود که دارای بخش‌هایی ازجمله ترجمه، نکته و پیام است.

این بخش‎ها، همان قسمت تفسیری برنامه است و کاربر با کلیک بر روی هر آیه، اطلاعات جامع و کاملی را درباره‌ آن به دست می‌آورد. تفسیر ارائه شده کاملا تخصصی است و شما را به هدفتان می‌رساند. یکی از نکته‌های قابل ذکر این است که این اپلیکیشن به کاربر اجازه‌ تغییر فونت نمی‌دهد و کاربران تنها با کلیک بر روی ذره‌بین‌های پایین صفحه، می‌توانند بر روی مطالب زوم کنند؛ از این جهت در صورتی که برنامه می‌توانست امکان تغییر فونت نوشته‌های فارسی و عربی را به صورت جداگانه در اختیار کاربران قرار دهد بسیار دلنشین‎تر می‎شد.

تفسیر نور (حجت‌الاسلام محسن قرائتی)

علاوه بر این، این اپلیکیشن بسیار جامع است و تنها چیزی که کم دارد، فایل صوتی سوره‌ها است. اگر این برنامه چنین قابلیتی را در اختیار کاربران قرار می‌داد، به معنای واقعی قطعا به عنوان یک برنامه کامل و جامع مورد استفاده همگان قرار می‎گرفت.

به طور کلی، اپلیکیشن تفسیر نور را می‌توان برنامه‌ای خوب دانست که برای علاقه‌مندان به خواندن تفسیر دقیق هر آیه از قرآن بسیار مناسب است. البته نقاط ضعف و قوت دیگری هم دارد که در ادامه به آنها اشاره می‎شود. از جمله نقاط قوت این برنامه می‎توان به ارائه‌ تمام سوره‌های قرآن همراه با ترجمه و تفسیر، رابط کاربری و طراحی خوب، امکان جست‎وجو در برنامه، امکان افزودن آیات به لیست علاقه‌مندی‌ها، امکان بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی متون و امکان غیر فعال کردن ترجمه اشاره کرد.

تفسیر نور (حجت‌الاسلام محسن قرائتی)

همچنین نقاط ضعف این برنامه را می‎توان در ضعف قابلیت‌های شخصی‏‌سازی برنامه، عدم فایل صوتی سوره‌ها در برنامه و عدم اشتراک‎گذاری برخی متون تفسیری دانست. این اپلیکیشن تنها برای سیستم عامل اندروید در دسترس است.

شما می‎توانید برای دریافت این اپلیکیشن اینجا کلیک کنید و یا بارکد زیر را از طریق تلفن همراه خود اسکن کنید.
برنامهٔ QR Code

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۱۴:۵۳
0
0
ساخت و تولید از این دست کارها بیشتر صورت گیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۱۴:۵۴
0
1
ساخت از این دست اپلیکیشن‌ها برای فهم علاقمندان خیلی موثر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۰۹:۴۷
1
0
راه اندازی این اپلیکیشن برای ارتقاء علاقمندان خیلی ارزشمند است
captcha