تبلیغ قرآن؛ مهم‌ترین رکن در تبلیغ دینی است
کد خبر: 3621256
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

تبلیغ قرآن؛ مهم‌ترین رکن در تبلیغ دینی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه ورزقان، تبلیغ قرآن را مهم‌ترین رکن در تبلیغ دینی دانست و گفت: باید پایه اصلی منبر و تبلیغ را با قرآن ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام مسعود مهدوی، امام جمعه ورزقان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قرآن راهگشا است و اگر جوان بی‌واسطه با قرآن و معارف آسمانی آن آشنا شود قلب او به نور قرآن منور شده و یقین در تمام وجود او ریشه دوانده و به حقیقت واقعی هدف آفرینش پی می‌برد.

وی افزود: آموزه‌های اسلامی به ما می‌آموزد؛ چه شیوه‌ای را در پیش گیریم که مردم گرفتار تزیینات و تدلیس شیطانی نشده و دنیا برای آنان همه چیز نشود و شکوفه بی ثمر دنیا را بر میوه آخرت ترجیح ندهند.

وی با استناد به آیه ۶۷سوره مائده خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: اى فرستاده ما آنچه را از ناحيه پروردگار به تو نازل شده برسان و اگر نرسانى اصلا پيغام پروردگار را نرساندى و خدا تو را از شر مردم نگه مى‌دارد زيرا خدا كافران را هدايت نمى فرمايد.

حجت‌الاسلام مهدوی تبلیغ قرآنی را مهم ترین رکن در تبلیغ دینی دانست و ادامه داد: تبلیغ قرآنی مهم ترین رکن در تبلیغ دینی است و باید پایه اصلی منبر و تبلیغ را با قرآن ایجاد کنیم.

امام جمعه ورزقان یادآور شد: منبری که از قرآن تهی باشد در واقع منبری بیجان، بیروح و بدون علمیت است؛ قرآن منبع بیانتهای علوم است و حتی برای علومی مثل معماری حداقل ۵۰۰آیه و برای حقوق ۲۷۰۰ و برای پزشکی ۴۰۰ آیه استخراج شده است.

وی با اشاره به فرموده امام چعفرصادق(ع) افزود: امام جعفرصادق(ع) می فرمایند: مردم را از راهی غیر از زبان‌هایتان به خوبی دعوت کنید، به گونه‌ای که تلاش و راستگویی و پرهیزکاری را (در عمل) از شما ببینند.

حجت‌الاسلام مهدوی تاکید کرد: تبلیغ دین، به معنای رساندن پیام‌های خداوند به بندگان در مرحله نخست بر عهده پیامبران و اوصیاء آنان  و در مراحل بعد بر دوش عالمان دین گذاشته شده است. بر اساس زمینه‌ای که تبلیغ در اختیار عالمان دین می‌ گذارد، آنان می‌‌توانند با بهره گرفتن از بسترهای سنتی همچون مساجد یا بسترهای نوین همچون فضای سایبری، تعالیم دینی در زمینه‌های مختلف را در اختیار جهانیان قرار دهند.
captcha