جهاددانشگاهی در رونق کسب و کار، نقش پررنگ‌تری ایفا کند
کد خبر: 3621261
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

جهاددانشگاهی در رونق کسب و کار، نقش پررنگ‌تری ایفا کند

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان آذرشهر، اظهار کرد: جهاددانشگاهی برای اشتغال و آموزش کاربردی دانشجویان و جوانان، با هدف افزایش رونق کسب و کار، نقش پررنگ تری داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمود نورپور، امام جمعه شهرستان آذرشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به مناسبت 16 مرداد، سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، با بیان اینکه فعالیت‌های این نهاد در تمامی حوزه‌های علمی، فناوری و فرهنگی قابل تحسین است، گفت: اقدامات و فعالیت‌های انجام شده توسط جهاد دانشگاهی حاکی از این امر است که این نهاد انقلابی، کارهای بسیار با ارزشی را انجام داده که دیگران توان انجام آن را ندارند.

وی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی برای اشتغال و آموزش کاربردی دانشجویان و جوانان، با هدف افزایش رونق کسب و کار، نقش پررنگ تری داشته باشد.

حجتالاسلام نورپور، با بیان اینکه این نهاد انقلابی نمادی از اعتماد به جوانان ایرانی و پتاسنیل‌های بالقوه آنهاست، خاطرنشان کرد: خداشناسی و ترویج فرهنگ اسلامی در بین دانشگاهیان، می‌تواند زمینه خیر و برکت در کشور را فراهم کند و پایبندی جوانان در اصول اخلاقی می‌تواند جامعه‌ای با ایمان را ایجاد کند.
حجتالاسلام نورپور ادامه داد: این نهاد همان گونه که از اسمش پیداست، نهادی برآمده از انقلاب اسلامی  است که از دو عنصر جهاد و دانشگاه تشکیل شده و باید در زمینه علم جهاد کرد و قله‌های دانش را فتح کند.
امام جمعه شهرستان آذرشهر  از قرار گرفتن حل مشکلات علمی بر شانه  جهاد دانشگاهی گفت و یادآور شد: تردیدی نیست در کشوری مثل ایران که مهد علم بوده و مهد علم باید باشد قطعا بار سنگین حل مشکلات علمی و پژوهشی کشور بر شانه عزیزان جهاددانشگاهی است.
وی جهاد دانشگاهی را یادگار حضرت امام خمینی(س) دانست و افزود: جهاد دانشگاهی مولود انقلاب اسلامی و یادگار حضرت امام خمینی(س) است.
حجت‌الاسلام نورپور، با اشاره به نقش جهاددانشگاهی در ترویج فرهنگ اسلامی تاکید کرد: جهاددانشگاهی در ترویج فرهنگ اسلامی نقش بسزایی دارد و دانشجویان با فعالیت‏‌های دینی و مذهبی که در دانشگاه‏‌ها انجام می‏‌دهند، می‏‌توانند در جهت ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی دینی تلاش کنند.

captcha