نكته بارز فعالیت‌های قرآنی وزارت بهداشت، فراگیری در تمام سطوح است/ قدردانی از پوشش مناسب ایكنا
کد خبر: 3621265
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
فتح‌پور:

نكته بارز فعالیت‌های قرآنی وزارت بهداشت، فراگیری در تمام سطوح است/ قدردانی از پوشش مناسب ایكنا

گروه فعالیت‌های قرآنی: داور رشته حفظ قرآن بیست و دومین جشنواره سراسری قرآن وزارت بهداشت گفت:‌ نكته بارز فعالیت‌های قرآنی وزارت بهداشت این است كه در تمام سطوح و به صورت فراگیر فعالیت‌های قرآنی از كف مجموعه تا سقف انجام می‌شود كه این كار بسیار عظیم و ارزشمندی است.

امیر فتح‌پور، داور رشته حفظ قرآن بیست و دومین جشنواره سراسری قرآن وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، برگزاری این جشنواره بسیار خوب و مطلوب و در سطح یك مسابقه سراسری و فراگیر دانست و گفت: انصافاً دانشگاه علوم پزشكی شیراز با همكاری و هدایت وزارت بهداشت مسابقات خوبی را در سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار كرد كه باعث شد به نوعی هم برند شیراز و هم سطح قرآنی این كلان‌شهر با این مسابقات نمود بهتری پیدا كند و بالاتر رود.

وی ضمن قدردانی از مجموعه دانشگاه علوم پزشكی شیراز و همچنین مسئولان اداره امور قرآن و عترت این دانشگاه بر این نكته تأكید كرد كه حمایت‌های خوب محمدهادی ایمانیه، رئیس این دانشگاه و همچنین عزیزی معاون فرهنگی ـ دانشجویی از فعالیت‌های قرآنی طی سال‌های گذشته و امسال موجب رقم خورد این موفقیت‌ها شده است كه باید از آنان قدردانی كرد.

وقتی كار به دست كاردان سپرده شود، قطعاً سرانجام مطلوب خواهد داشت

فتح‌پور ادامه داد: این درخشش‌ها و موفقیت‌ها حكایت از آن دارد كه وقتی كار به دست كاردان باشد به خوبی كارها پیش می‌رود و به یك سرانجام مطلوب می‌رسد و رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز هم در دوران مدیریت خود انصافاً از فعالیت‌های قرآنی حمایت خوبی كرده است و فعالیت و مدیریت امیدواری، رئیس اداره قرآن و عترت این دانشگاه باعث شده كه دانشگاه علوم پزشكی شیراز طی سه سال متوالی به صورت قاطع قهرمانی قرآنی وزارت بهداشت شود.

نماینده شورای عالی قرآن در استان فارس یادآور شد: از سوی دیگر با حضور بحرالعلوم، رئیس اداره قرآن و عترت وزارت بهداشت و تیم متخصص و منسجم در اداره امور قرانی وزارت بهداشت شاهد فعالیت‌های بسیار خوب، تخصصی‌تر و هدفمندتر در سطح وزارت بهداشت هستیم.

نكته بارز فعالیت‌های قرآنی وزارت بهداشت، فراگیری آن در تمام سطوح است

وی اعتقاد دارد كه شاید نكته بارز فعالیت‌های قرآنی وزارت بهداشت این است كه در تمام سطوح و به صورت فراگیر فعالیت‌های قرآنی از كف مجموعه تا سقف انجام می‌شود كه این كار بسیار عظیم و ارزشمندی است.

سطح فنی مسابقات پیشرفت كمی و كیفی داشته است

فتح‌پور همچنین سطح فنی این دوره از مسابقات را ارزیابی كرد و گفت: من در سال 85 یعنی 11 سال پیش كه یك مرتبه این جشنواره به میزبانی دانشگاه علوم پزشكی شیراز برگزار شد هم به عنوان داور حضور داشتم و از آن زمان تاكنون مشاهده كردم كه این مسابقات هم به لحاظ كمی و هم كیفی پیشرفت بسیار خوبی داشته است و امسال شركت‌كنندگان خوبی در آن شركت كرده بودند به خصوص در سطح دانشجویی و در سه رشته قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ كه امیدواریم در آینده شاهد درخشش بهتر و بیشتر این افراد باشیم.

جای امیدواری فراوانی برای رشد استعدادهای قرآنی وزارت بهداشت وجود دارد

داور رشته حفظ قرآن بیست و دومین جشنواره سراسری قرآن تأكید كرد: این مسابقات نشان داد كه جای امیدواری فراوانی برای بروز استعدادهای قرآنی در میان دانشجویان وزارت بهداشت وجود دارد.

اسكان متسابقان در هتل‌های درجه یك، قرب گذاشتن به قرآنیان است

فتح‌پور در ادامه به برخی از صحبت‌ها و انتقادهایی كه به این مسابقات وارد شده است كه چرا از هتل‌های درجه یك برای اسكان متسابقان استفاده شده است، اشاره كرد و گفت:‌ به نظر من این كار اهمیت دادن و ارج و قرب گذاشتن به قرآنیان است و حكایت از درایت و تدبیر خوب مسئولان دانشگاه علوم پزشكی و وزارت بهداشت بود كه سعی كردند در حد توان و با بهترین امكانان از قهرمانان و نخبگان قرآنی وزارت بهداشت پذیرایی كنند.

وی ادامه داد: البته شیرازی‌ها همیشه به میهمان‌نوازی معروف و مشهور بوده‌اند لذا این كار اصلاً ضعف نیست بلكه اتفاقاً یكی از محاسن مسابقات این بود كه در مراكز مناسب و با برنامه‌های خوب از نخبگان قرآنی پذیرایی كردند و این نقطه قوت خوبی است.

فتح‌پور همچنین این نكته را یادآور شد كه وقتی یك برنامه در این سطح وسیع برگزار می‌شود، مسلماً بی عیب نیست اما مهم این است كه دست اندركاران دانشگاه علوم پزشكی و وزارت بهداشت بعد از مسابقات با همفكری افراد متخصص عیب و ایرادهای كار را ببینند و بسنجند و درصدد رفع آن مشكلات باشند اما در عین حال عیب و ایرادهای این جشنواره آنقدر نبود كه بخواهد شكوه و عظمت و زحمات بسیار ارزشمند مسئولان وزارت بهداشت را زیرسئوال برد.

اهمیت قدردانی ویژه از حمایت‌های چندین ساله ایمانیه از فعالیت‌های قرآنی

عضو شورای عالی قرآن خواستار قدردانی ویژه‌ای از ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز به خاطر حمایت‌های بسیار خوبی كه از فعالیت‌های قرآنی طی سال‌های اخیر انجام داده است، شد كه موجب شده است این دانشگاه هم به لحاظ كمی و هم كیفی سه سال متوالی قهرمان قاطع مسابقات قرآن وزارت بهداشت باشد.

ایكنا تمام اخبار و جزئیات مسابقات سریع و دقیق انتشار می‌داد

وی در بخش پایانی سخنان خود همچنین از خبرگزاری ایكنا به دلیل پوشش بسیار خوب و سریع و به موقع این مسابقات قدردانی ویژه كرد و گفت: پوشش سریع و دقیق و همه جانبه ایكنا از این مسابقات موجب شده بود كه تمام قرآنیان كشور و بلكه دنیا می‌توانستند اخبار به روز مسابقات را دریافت كنند و در جریان جزئیات آن قرار بگیرند كه به نوبه خود از مجموعه این خبرگزاری قدردانی می‌كنم.

captcha