برگزاری همایش «آثار و میراث، رمز تمدن و عنوان هویت است» در عراق
کد خبر: 3621279
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲

برگزاری همایش «آثار و میراث، رمز تمدن و عنوان هویت است» در عراق

گروه بین الملل: همایش «آثار و میراث، رمز تمدن و عنوان هویت است» به همت آستان حسینی در کربلا برگزار شد.

برگزاری همایش «آثار و میراث، رمز تمدن و عنوان هویت است» در عراق
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از میزاب، همایش «آثار و میراث، رمز تمدن و عنوان هویت است» با «موضوع تخریب آثار، محو تمدن امت» و با حضور نماینده سازمان ملل متحد، نماینده ادیان درعراق و تعدادی از شخصیت های دینی و دانشگاهی در کربلا برگزار شد.
«طلال الکمالی» رئیس کمیته برگزاری کنفرانس در گفت و گو با خبرگزاری میزاب تصریح کرد: این کنفرانس ، مقدمه ای برای برگزاری یک کنفرانس ملی در ارتباط با افشای دست هایی است که خواهان محو  آثار هستند.
وی با بیان این که تخریب آثار باستانی، محو هویت ملی، تمدن و تاریخی است که باید از آنها به عنوان واقعیت و تاریخ بشریت مراقبت شود، گفت: اسلام نه تنها هیچ مخالفتی با بقای آثار باستانی و نمادهای ملت های گذشته ندارد  بلکه در بسیاری از موارد قرآن کریم در ارتباط با این آثار سخن گفته است.
وی افزود: آستان مقدس حسینی به مراقبت از آثار و مقدسات ملت ها در عراق از جمله حسینیه ها و کلیساها اهتمام دارد.
الکمالی با اشاره به این که ما بعد از سقوط نظام گذشته که عراق و آثار باستانی آن در معرض خطر قرار گرفت، موظف به حفظ آثار ملی هستیم، گفت: این کنفرانس یک اقدام مهم برای حفاظت از مقدسات عراق است که مساجد آن در موصل و همچنین حرم های امامین عسکریین در سامرا در معرض تهدید قرار دارد.   
وی همچنین از کشورهایی که آثار عراقی در آنها وجود دارد خواست در بازگردان این آثار به این کشور و پیگرد شبکه های بین المللی و مافیایی که این آثار را به سرقت برده اند از طریق پلیس اینترپل تلاش کنند.
وی ادامه داد: این کنفرانس بخش های مختلفی داشت از جمله سخنرانی رسمی هیات های شرکت کننده مانند نماینده سازمان ملل متحد در عراق و نماینده ادیان و همچنین سخنرانی تولیت آستان مقدس حسینی و پخش فیلم های مستند در ارتباط با تخریب آثار و اماکن مقدس و کلیساها در عراق.
captcha