نماز جمعه قلب فرهنگ و قرارگاه ایمان است
کد خبر: 3621300
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰

نماز جمعه قلب فرهنگ و قرارگاه ایمان است

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: نماز جمعه قلب فرهنگی، پایگاه مقاومت، پایگاه هدایت و رهبری و مردم و دارای اهمیت بسیاری در جامعه اسلامی بوده که باید برای برپایی هر چه بهتر آن تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز، با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی در پنجم مرداد سال ۱۳۵۸، بیان کرد: نماز جمعه قلب فرهنگی، پایگاه مقاومت، پایگاه هدایت و رهبری و مردم و دارای اهمیت بسیاری در جامعه اسلامی بوده که باید برای برپایی هر چه بهتر آن تلاش کرد.
وی به نقش آیت‌الله مشکینی در برپایی نماز جمعه اشاره کرد و گفت: شهدای محراب زیادی در کشور ایران وجود دارد که یاد همه آنها باید گرامی داشته شود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، در ادامه خطبه‌ها در خصوص تحریم‌های جدید آمریکا تصریح کرد: آمریکا با تحریم‌های جدید هدف مهار و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و به چالش کشیدن مردم و مسولان را با استفاده از ابزارهای داخلی دنبال می‌کند.  
خطیب جمعه تبریز، با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه و وزیر دفاع آمریکا علیه ایران، افزود: بخشی از سخنان مداخله جویان وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا در ارتباط با پاسداران و سپاه بود، غافل از اینکه سپاه به عنوان حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در کنار دیگر مولفه‌ها همانند ارتش، و بسیج همیشه از حمایت و پیشتیبانی فراگیر مردم کشورمان برخوردار است. 
امام جمعه تبریز ادامه داد: دوقطبی‌سازی در کشور و تضعیف سپاه اصلی‌ترین اهداف آمریکا در منطقه است و آنان درصدد براندازی جمهوری اسلامی ایران هستند. 
حجت‌الاسلام آل‌هاشم خاطرنشان کرد: گروه‌های معاند و مخالف اسلامی به ویژه منافقین ضد انقلاب در تضعیف ملت ایران به دنبال جنایت‌های سال‌های گذشته خود هستند و اکنون نیز در راستای افزایش تحریم‌ها تلاش می‌کنند؛ دشمنان بدانند بیش از گذشته نزد ملت ایران ذلیل هستند و ذلیل‌تر هم خواهند بود.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته؛ اول ذی القعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س) را گرامی داشت و اظهارکرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی این است که جامعه ما اسلامی شد و زنان برجسته جهان اسلام الگوی دختران ما شدند.
وی به تأثیر نقش آفرین زنان در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: حماسه کربلا و دفاع مقدس دو نمونه بارز و ماندگاری است که باید در تاریخ از آن الگو گرفت.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به آغاز هفته حج خاطرنشان کرد: یکی از ارکان اسلام حج است و هر کس بطور عمد حج را به جای نیاورد، رکنی از ارکان دین را از بین برده و خداوند ترک عمدی حج را به کفر تعبیر کرده است.
وی با تاکید بر اینکه هر کدام از حجاج ایرانی باید به عنوان سفیر ایران اسلامی باشند، افزود: حجاج ما از این فرصت معنوی استفاده کرده و خود را درگیر امور مادی نکنند.

captcha