اعضای بعثه و زائران دعای کمیل حج را می‌خوانند
کد خبر: 3621331
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
قاضی عسکر:

اعضای بعثه و زائران دعای کمیل حج را می‌خوانند

گروه جامعه: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اخبار منتشر شده در خصوص اعزام کاروان قرآنی به حج را برداشت اشتباه از سخنان خود تعبیر و صراحتا اعلام کرد: امسال اصلا کاروان مستقل قرآنی نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این سؤال که آیا وضعیت اعزام قاریان و گروه تواشیح به حج (کاروان نور) مشخص شد؟ گفت: این موضوع بد منعکس شده و برخی فکر می‌کنند ما قرار است یک کاروان قرآنی به حج ببریم.

وی ادامه داد: در داخل بعثه (معمولاً روابط عمومی بعثه که به حج می روند) چند نفر هستند که هم مداحی می‌کنند و هم بحث قرائت قرآن که در جلسات نیاز است را انجام می‌دهند و این به این معنی نیست که کاروان مستقل داشته باشیم.

حجت الاسلام قاضی عسکر تصریح کرد: اصلا کاروان مستقل نداریم اما برنامه‌های فرهنگی ما مثل گذشته انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که امسال دعای کمیل در هتل‌ها قرائت می‌شود، آیا مداح و قاری قرآن به تعداد هتل‌ها در اختیار دارید؟ گفت: به اندازه کافی نیرو داریم چون در خود کاروان‌ها نیز زائر داریم که می‌توانند این وظیفه را انجام دهند و خود ما هم هر سال سه یا چهار نفر برای بحث دعا به حج می‌بریم که امسال هم هستند. پس امسال به عنوان کاروان قرآنی برنامه ویژه‌ای نداریم و از مطالب ما بد برداشت کرده بودند.

captcha