طرح نشاط معنوی؛ راهکاری برای ارتقای بنیه اعتقادی نسل جوان
کد خبر: 3621335
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵

طرح نشاط معنوی؛ راهکاری برای ارتقای بنیه اعتقادی نسل جوان

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سراب، اظهار کرد: طرح نشاط معنوی با هدف تقویت و ارتقای بنیه اعتقادی، اخلاقی، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام عزالدین تقی‌زاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سراب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: در طرح نشاط معنوی بهینه‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستان در جوار امامزادگان با هدف تقویت و ارتقای بنیه اعتقادی و اخلاقی و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی انجام می‌گیرد.

وی افزود: این طرح با هدف پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان اجرا و برنامه‌های مختلف آموزشی از جمله قرآن آموزی(آموزش، قرائت، حفظ و تفسیر)، قصه‌های قرآنی، احکام، پاسخ به سوالات شرعی، نماز حماعت و برپایی خیمه‌های معرفت برگزار می‌شود.

وی، با بیان اینکه 40 نفر در شهرستان سراب در این طرح شرکت کرده‌اند، گفت: امامزاده بزرگ سراب تنها امامزاده این شهرستان در طرح نشاط معنوی به عنوان پایگاه اصلی انتخاب شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سراب یادآور شد: در شرايط فعلی بايد با آموزش‌های مختلف، فرهنگ اسلامی را در مسير مقابله با تهديدات و آسيب‌های تبليغات فرهنگی دشمن گسترش و تعميق داد تا اقشار مختلف از گرفتار شدن در دام آسيب‌های اجتماعي در امان باشند.

وی طرح نشاط معنوی را در ترویج زندگی به سبک اسلامی تاثیرگذار دانست و افزود: این طرح در راستای ترویج زندگی به سبک اسلامی و با محوریت بقاع متبرکه و برگرفته شده از تعالیم اسلامی و انقلابی و همچنین با رویکرد تقویت روحیه فرهنگی و مذهبی در ایام تابستان تا پایان مردادماه با هدف ایجاد انگیزه‌های مذهبی و اسلامی ویژه قشر نوجوان و جوان در جوار بقعه متبرکه این شهرستان اجرا می شود.

حجت‌الاسلام تقی زاده با اشاره به نیاز به اندیشه در تقيدات دينی تاکید کرد: امروزه بيش از هر زمان ديگر نيازمند تفکر و انديشه در باب تأثيرگذاری تقيّدات دينی بر تمامی امور انسانی به ويژه مسايل عاطفی و روحی هستيم به گونه‌ای که بسياری از انديشمندان و صاحبنظران بر اين باورند که مذهب تاثير انکارناپذيری بر سلامت روح و جسم و ديگر ابعاد زندگي بشر دارد.

captcha