مردم‌داری و خلق نیکو، نشانه مؤمن کامل است
کد خبر: 3621359
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶

مردم‌داری و خلق نیکو، نشانه مؤمن کامل است

گروه اجتماعی: امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: مردم‌داری و خلق نیکو از نشانه‌های ایمان واقعی و از ویژگی‌های یک مؤمن کامل است؛ مسلمانی که در هر شرایطی، برخورد خود با دیگران را کنترل کند و طوری رفتار کند که هیچگاه موجب رنجش دیگران نشود، به ایمان واقعی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان در خطبه‌های نماز جمعه، 30 تیرماه در جمع نمازگزاران این شهرستان، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) سفارش‌هایی به مسلمانان کرده‌اند که رعایت آنان سبب می‌شود تا جامعه ما از بسیاری آفات و مشکلات در امان بماند.
وی افزود: یکی از سفارش‌های اکید ایشان، حفظ پاکیزگی است که در ظاهر، بسیار ساده است، اما در عمل کوتاهی می‌کنیم؛ طهارت و پاکیزگی که امروزه به عنوان بهداشت فردی و اجتماعی از آن یاد می‌شود، جزئی از ایمان است.
امام جمعه اهل سنت سراوان اظهار کرد: اهمیت پاکیزگی به اندازه‌ای است که در هر کتاب فقهی و حدیثی بحث مستقلی به عنوان باب الطهارت وجود دارد و این طهارت، شامل پاکی بدن، لباس و محیط زیست می‌شود.
وی بیان کرد: مردم‌داری و خلق نیکو نیز از نشانه‌های ایمان واقعی و از ویژگی‌های یک مؤمن کامل است؛ مسلمانی که در هر شرایطی، برخورد خود با دیگران را کنترل کند و طوری رفتار کند که هیچگاه موجب رنجش دیگران نشود، به ایمان واقعی رسیده است.
مولوی ساداتی ادامه داد: پیامبر اسلام می‌فرمایند ولله مؤمن کامل واقعی نمی‌شود، کسی که همسایه‌ها از بدی و آزار او در امان نباشند؛ شایسته مؤمن نیست که آشغال و زباله را بیرون بریزد و همسایگان خود را بیازارد.
این عالم اهل سنت در پایان با اشاره به حادثه تروریستی اخیز و شهادت دو تن از کارگران بومی در مرز سراوان، این حادثه را محکوم و به خانواده‌های بازماندگان تسلیت گفت.
captcha