عفت و حیا یک مسئله فطری است
کد خبر: 3621376
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

عفت و حیا یک مسئله فطری است

گروه سیاسی: امام‌جمعه ارومیه، رعایت عفاف و حجاب را از ضرورت‌های دین عنوان کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم و دیگر کتب آسمانی عفت، حیا و پوشش را امری فطری عنوان کرده و رعایت آن در جامعه را نیز بسیار مورد تأکید قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید‌مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه روز گذشته 30 تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: حسن توجه به حقیقت عبودیت در زندگی باعث رضایت خاطر آن حضرت است.
وی با اشاره به در پیش رو بودن اول ذی‌القعده مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، فرزندان دختر را حسنه و پسران را نعمت از جانب خدا برای والدین عنوان کرد و گفت: خداوند به دلیل وجود دختر در هر خانه نعمت‌های خود را نصیب آن خانواده می‌کند.
قریشی تأکید کرد: دختران ایران اسلامی برای کشورمان و برای خانواده‌های خود یک نعمت بزرگ الهی هستند و دختران باید قدر خود را بدانند و زندگی حضرت معصومه‌(س) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا هم در زندگی دنیوی و هم در زندگی اخروی از نعمات الهی برخوردار باشند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مشکلات موجود در ساختار شهری ارومیه، افزود: متأسفانه  تقاطع غیرهمسطح آذربایجان‌، جماعت این شهر را دچار مشکل کرده و در تنگنا قرار داده، از این رو مسئولین تلاش کنند با جدیت هرچه بیشتر این پروژه را به اتمام برسانند.
وی تصریح کرد: در روایات نیز آمده که شخصی در نزد خدا از جایگاه والاتری برخوردار است که برای جماعت منفعت نصیب کند.
وی اظهار داشت: دولت دوازدهم نیز در حال شکل‌گیری است؛ بنابراین از مسئولان انتظار می‌رود وزرا و مدیرانی که متقی، مدیر و مدبر هستند انتخاب کرده و مبادا جریانات سیاسی و فشار جریانات خاص باعث شود افرادی غیر از این ویژگی انتخاب شوند.
وی تصریح کرد: تدین، مردمی بودن و ساده زیستی از اولویت‌های مهم در انتخاب وزرا و به تبع آن مدیران دستگاه‌های مختلف باشند.
امام‌جمعه ارومیه، رعایت عفاف و حجاب را از ضروریات دین عنوان کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم و دیگر کتب آسمانی عفت، حیا و پوشش را امری فطری عنوان کرده و رعایت آن در جامعه را نیز بسیار مورد تأکید قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد: از این رو برای حاکم کردن حجاب و عفاف در جامعه ۲۶ دستگاه موظف هستند که در این زمینه تلاش کنند، باید این دستگاه‌ها بیش از این فعالیت داشته باشند تا شاهد بهبود وضعیت پوشش در جامعه باشیم.
captcha