سیره ائمه اطهار(ع) عالی‌ترین منبع برای تبیین شیوه زندگی است
کد خبر: 3621472
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

سیره ائمه اطهار(ع) عالی‌ترین منبع برای تبیین شیوه زندگی است

گروه فرهنگی: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی گفت: سیره ائمه اطهار(ع) مهم‌ترین و عالی‌ترین منبع برای تبیین شیوه زندگی فردی و اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، هادی یوسف‌زاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، امروز 31 تیرماه، گفت: سیره ائمه اطهار(ع) مهمترین و عالی‌ترین منبع برای تبیین شیوه زندگی فردی و اجتماعی است و در این میان فرهنگ رضوی از جایگاهی خاص و بسیار تأثیرگذار برخوردار است و بهترین راهکار نهادینه کردن این فرهنگ در ذهن و زبان کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان میهن اسلامی است.

وی، افزود: این موضوع هم باید در آموزش‌های مستقیم مفاهیم تربیتی لحاظ شود و از همه مهمتر آنکه از شیوه‌های غیرمستقیم و البته تأثیرگذار برای تبیین و باور قلبی نسبت به فرهنگ رضوی استفاده گردد.

وی با اشاره به برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز، افزود: خوشبختانه اهتمام و جدیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سبب شده است این جشنواره جایگاه واقعی خود را پیدا کند و استقبال روزافزون مخاطبان از این جشنواره و توجه ویژه اهالی هنر به آن نشان از موفقیت استان در اجرای این جشنواره دارد.

یوسف زاده، با تاکید بر نقش تاثیرگذار نهادهای فرهنگی در نهادینه کردن فرهنگ رضوی، گفت: بی تردید همه نهادهای فرهنگی وظیفه و نقش مهمی در این عرصه دارند چرا که یکی از وظایف ذاتی متولیان فرهنگی، تبیین دینی و ارزشی و توسعه و تعمیق آن است، خوشبختانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز همکاری بسیار خوب و نزدیک با اداره کل ارشاد در برگزاری این جشنوراه دارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی، همچنین با اشاره به نقش این جشنواره در ارتقای فرهنگ دینی و ارزشی گفت: برگزاری این جشنواره شرکت‌کنندگان را به سمت تحقیق و بررسی در پیرامون موضوعات جشنواره‌ها هدایت می‌کند و همین امر سبب می‌شود تا آثار ارسالی هم از نظر محتوا و هم از نظر هنری و فنی از ویژگی‌های ممتازی بهره‌مند شوند و این موضوع به توسعه و تعمیق بیش از پیش فرهنگ رضوی کمک می‌کند.

وی افزود: حضور موفق عکاسان خلاق، هنرمند و متعهد استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و موفقیت‌ها آنان نشان از توانمندی این عزیزان دارد. برگزاری این جشنواره نیز به معرفی استعدادهای جدید کمک می‌کند. به یمن حضور چنین هنرمندانی قطعاً آینده‌ای درخشان را برای هنر عکاسی استان می توان پیش‌بینی کرد.

گفتنی است هفتمین جشنواره سراسری عکس رضوی از سری برنامه های پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که پنجم مردادماه جاری در تبریز برگزار می‌شود.

captcha