ضرورت انتخاب افراد اصلح در پست‌های اجرایی
کد خبر: 3621490
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

ضرورت انتخاب افراد اصلح در پست‌های اجرایی

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه املش گفت: مسئولان ارشد باید در انتخاب افراد اصلح در پست‌های اجرایی توجه لازم را اتخاذ کنند تا کسانی که در جایگاه‌های مهم قرار می‌گیرند به همه مردم حتی مخالفان هم خدمت کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صفری، امام جمعه املش روز گذشته، 30 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه به مسئله‌ تحریم‌های جدید دولت و کنگره آمریکا اشاره کرد و گفت: ما به این شیوه‌ آمریکا عادت کرده‌ایم و راه مقابله با آمریکا و ظالم، سازش نیست؛ چراکه مذاکره و سازش به عزت و حریت ما لطمه می‌زند.
امام جمعه املش افزود: جنس آمریکا از جنس شیطان است و بدعهدی از جمله ویژگی‌های ذاتی شیطان بوده و برای آمریکا هم عادی شده است؛ اما باید تا جای ممکن مقابله کنیم و این وظیفه دولت و مجلس است و نباید سستی در این راستا صورت گیرد.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا پس از اعلام اخیر رئیس دستگاه دیپلماسی و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده از شکست در برجام، بعضی از مطبوعات با هجمه‌ای شدید به وی حمله‌ور شدند، گفت: در جامعه ما عده‌ای گمان می‌کنند که دولت یک شرکت سهامی عام است و از دولت و رئیس آن سهم‌خواهی می‌کنند در حالی که این امر در نظام ولایی و اسلامی امری مذموم و مردود و مطرود است.
حجت‌الاسلام صفری ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در بدنه مدیریت به‌ویژه در اجرای نیروی کارآمد، دلسوز، دردآشنا و مردمی می‌خواهد که به مردم خدمت کند و مجلس باید به دولت در این زمینه کمک کند.
وی گفت: مسئولان ارشد سه قوه باید دقت کنند که کسانی در مسئولیت‌ها و جایگاه‌های مهم قرار بگیرند که به همه‌ مردم حتی مخالفان هم خدمت ارائه دهند و در مواجهه با دشمن و سیاست خارجی، گرفتار چندصدایی نشوند و در حوزه سیاست داخلی هم دولت بالنده و کارآمد برای رفع مشکلات مردم و کشور تشکیل دهند و با کسی در این زمینه تعارف نداشته باشند.
امام جمعه املش به سالروز نقض قطعنامه 598 توسط رژیم بعث عراق اشاره و از تعبیر امام راحل(ره) از پذیرش قطعنامه با عنوان نوشیدن جام زهر، گفت: در همان ایام عده‌ای در داخل کشور، از پذیرش قطعنامه توسط امام راحل(ره) ابراز خوشحالی کردند و معتقد بودند که امام راحل(ره) را به بن‌بست رسانده‌اند.
وی به پنجم مردادماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور در سال 58 در تهران به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و گفت: اهمیت اقامه و برپایی و شرکت در نماز جمعه آن‌قدر بافضیلت است که خدا سوره‌ای را در قرآن به نام جمعه نازل کرده است.
 الیاس عبدالله‌پور
captcha