به سمت آموزش‌های نوین حرکت می‌کنیم/ رونمایی از سامانه ثبت‌نام مدیران و مربیان مهدهای کودک
کد خبر: 3621543
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
سیدسعید هاشمی تصریح کرد:

به سمت آموزش‌های نوین حرکت می‌کنیم/ رونمایی از سامانه ثبت‌نام مدیران و مربیان مهدهای کودک

گروه دانشگاه: معاون آموزشی جهاد دانشگاهی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی کل کشور تصریح کرد: در دوره‌های جدید با آموزش‌ها و محتوای جدیدتر به سمت آموزش‌های نوین حرکت خواهیم کرد؛ دوره‌های تربیت مربی مهدهای کودک تلفیقی از دوره‌های حضوری، مجازی و کارورزی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان جهاد دانشگاهی و معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، با حضور حبیب‌اله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی این سازمان و سیدسعید هاشمی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی، پیش از ظهر امروز شنبه، ۳۱ تیرماه جاری، در محل سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.
بر اساس این گزارش، به منظور ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک و با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقای سطح دانش و مهارت نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری موسسین و کارکنان مهدهای کودک و گسترش همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، کارآفرینی و ... تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و سازمان بهزیستی کشور منعقد شد.
سیدسعید هاشمی در آغاز این مراسم اظهار کرد: جهاد دانشگاهی بیش از سه دهه است در حوزه آموزش، دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، عالی و علمی کاربردی را برگزار می‌کند.
وی ادامه داد: این مجموعه با دارا بودن ۳ دانشگاه، ۶ موسسه، ۳۰ هزار دانشجوی دوره‌های علمی کاربردی در ۴۰ شعبه با پراکندگی در کل استان‌ها، فعالیت می‌کند، همچنین در ۱۴۰ مرکز توانسته شبکه مناسبی در زمینه دوره‌های کوتاه‌مدت راه‌اندازی کند.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ هزار نفر از دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت این نهاد بهره‌مند می‌شوند، افزود:  امیدواریم در آموزش‌های کوتاه‌مدت به سمت آموزش‌های مهارت‌محور، شغل‌محور و محصول‌محور حرکت کنیم.
وی ادامه داد: نظام آموزشی دوره‌های کوتاه‌مدت در برخی دوره‌ها استاندارد بین‌المللی دارد، حال آنکه سمت و سوی آموزش‌ها در کشور ما متاسفانه در جهت مدرک‌گرایی است و آموزش‌ها متناسب با نیازهای جامعه نیست.
هاشمی یادآور شد: دوره‌های تربیت مربی مهدهای کودک، ۲ دهه است که توسط سازمان بهزیستی در حال برگزاری است و ۴۰ هزار نفر تا کنون دوره دیده‌اند، امیدواریم جهاد دانشگاهی در مسیری که گام برداشته بتواند با یاری سازمان بهزیستی، دوره‌های جدید با آموزش‌ها و محتواهای جدیدتر برگزار کند و به سمت آموزش‌های نوین حرکت کنیم.
وی همچنین گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح بین‌المللی را در دستور کار داریم، دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان بهزیستی، تلفیقی از دوره‌های آموزشی حضوری، مجازی و کارورزی خواهد بود.
مسعودی فرید در ادامه این مراسم با اشاره به تاکیدات حضرت امام(ره) در راستای وحدت کلمه و استفاده از همه منابع برای رسیدن به هدف‌های متعالی، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، یکی از حوزه‌ها، کار بر روی کودکان و نوجوانان است، سازمان بهزیستی به عنوان دستگاهی که مرتبط با این حوزه است، همواره این مسئله را مورد توجه قرار داده که ارزش افزوده مادی و معنوی این قشر در کشور و یا حتی در سطح بین‌الملل چگونه است.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کل کشور ادامه داد: یکی از اهداف در این زمینه ارتقای بهره‌وری افراد، نظام‌ها و سیستم‌ها است، در این خصوص بیش از پیش می‌توانیم بر این همکاری‌ها تکیه کنیم.
وی افزود: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی هدف بالاتری که همان ارتقای آموزش‌ها در جهت یادگیری است و نه صرفا کسب مدرک، این همکاری موجب رفع بسیاری از معضلات مرتبط با بیکاری می‌شود.
سعیدی فرید با اشاره به برخی موضوعات تفاهم‌نامه، یادآور شد: سه موضوع در این تفاهم‌نامه لحاظ شده؛ همکاری مشترک برای استفاده از ظرفیت‌های فی مابین در برگزاری دوره‌های آموزشی، انجام پژوهش‌های کاربردی به صورت مشترک و اینکه بتوانیم از امکانات آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی یکدیگر استفاده کنیم.
در پایان این مراسم، این تفاهم‌نامه توسط معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کل کشور و معاون آموزشی جهاد دانشگاهی امضا شد.
همچنین در پایان از سامانه ثبت‌نام مدیران و مربیان مهدهای کودک جهت آموزش در واحدهای جهاد دانشگاهی سراسر کشور رونمایی شد و مربیان و مدیران مهدهای کودک می‌توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی mahd-iran.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

captcha