نماز موجب اتصال انسان به قدرت بی‌نهایت است
کد خبر: 3621551
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

نماز موجب اتصال انسان به قدرت بی‌نهایت است

گروه اجتماعی: امام جمعه بستان‎‏آباد، اظهار کرد: نماز موجب اتصال انسان به قدرت بی‌نهایت است که همه قدرت‌ها برگرفته از او در برابر توان مطلق او هیچ‌اند، اتصال و پیوند با خداوند به انسان قدرتی می‌بخشد که در برابر دیگر قدرت‌ها سر تسلیم فرود نمی‌آورد.

حجت‎الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان‎‏آباد در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: نماز موجب اتصال انسان به قدرت بی نهایتی است که همه قدرت‌ها برگرفته از او در برابر توان مطلق او هیچ اند اتصال و پیوند با خداوند به انسان قدرتی می بخشد که در برابر دیگر قدرت‌ها سر تسلیم فرود نمی آورد.
وی از قلب مطمئن نمازگزار گقت و افزود: نمازگزار قلب مطمئن و آرامی دارد زیرا به بزرگ تر بودن خداوند از همه افراد و شخصیت‌ها و قدرت‌ها و امکانات اطمینان دارد و خود را وابسته به آنچنان منبع قدرتی می‌داند که همه جهانیان در قبضه او هستند این اطمینان قلبی موجب رشد شخصیت و وقار انسان می شود.
وی با استناد به آیه ۱۴ سوره طه بیان کرد: در این آیه می‌خوانیم: نماز را برای ياد من به پا دار.
حجت‌‎‏الاسلام رضوی ادامه داد: نماز سپر دفاعی در مقابل مصایب و مشکلات می باشد نماز مکتب مقاومت و ایستادگی در مقابل حوادث بزرگ است زیرا اتکا و اتکال نمازگزار همیشه به ذات اقدس حضرت باری تعالی است.
 امام جمعه بستان‎‏آباد افزود: از دو راه به وسیله یاد خدا به آرامش روانی می رسیم: یکی اینکه نفس عبادت در روان انسان ايجاد بهجت و آرامش مي‌کند یعنی نفس دعا کردن موجب آرامش است و کوه‌هاي غم و نگراني را ذوب مي‌کند، چرا یاد خدا توجهی به قادر متعال بی نهایت است و نفس توجه به خدای رحمن و رحیم قطعا موجب آرامش است.
حجت‌‎‏الاسلام رضوی تأکید کرد: لحظاتی که انسان از دنیای پرغوغا و فریبنده فارغ می شود و به کرانه سراسر آرام و معنوی نماز، گام می‌گذارد، در حقیقت به فضایی پاک و نورانی وارد شده که همانندی برای آن نیست. نماز، ستایش خدا و تامل در صفات متعالی او است.
captcha