آماده اطاعت از فرمان تربیت 10 میلیون حافظ قرآن هستیم
کد خبر: 3621564
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
حجت‌الاسلام طباطبایی در اختتامیه جشنواره جامعةالقرآن:

آماده اطاعت از فرمان تربیت 10 میلیون حافظ قرآن هستیم

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: رئیس جامعةالقرآن با اشاره به اینکه مسابقات قرآن به منظور احیای قلب‌های است؛ چنانکه در روایات بر جمع شدن دور یکدیگر به منظور احیا و زنده نگهداشتن قلب‌ها و ترویج قرآن تأکید شده است، گفت: در اطاعت از فرمان رهبرمان، مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، می‌گوییم چشم؛ آماده‌ایم؛ آماده.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی طباطبایی، رئیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةلقرآن الکریم و اهل البیت(ع)در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره قرآنی، علمی، هنری، فرهنگی و ورزشی شعب بانوان جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) با عنوان «طیبات» امروز، 31 تیرماه، به سخنرانی پرداخت و گفت: خدا را شاکریم که این عنایت به ما شد که شاهد برگزاری بزرگترین جشنواره قرآنی ـ علمی و هنری مؤسسه باشیم.
وی ادامه داد: این جشنواره به عنوان «طیبات» نامیده شده است و این جشنواره در آستانه دهه کرامت و میلاد خجسته حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و همچنین میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و در آستانه این دهه مبارک برگزار می‌شود.
طباطبایی با اشاره به اینکه مقارنت این جشنواره را با دهه کرامت به فال نیک می‌گیریم، اظهار کرد: «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ» براساس این آیه، اگر انسانی باشد که عمل صالح انجام دهد به شرط اینکه ایمان داشته باشد، او دارای حیات طیبه خواهد بود.
وی عنوان کرد: در کتاب مفردات راغب، درباره کلمه «طیبه» و «طیبات» مراجعه کردم، طیب، آن شخصیس است که از نجاست، جهل و فسق و اعمال زشت عاری باشد و مزین به علم و عمل صالح و صفات حمیده باشد و آن شخص، طیب است.
طباطبایی با اشاره به روایتی عنوان کرد: شیعه‌ای که ویژگی‌های لازم را داشته باشد، برگی از درخت طیب است، چنانکه در روایات می‌خوانیم، اصل این درخت مبارک و شجره طیبه، حضرت رسول خدا(ص) است و امیرالمؤمنین(ع) فرع و ائمه(ع) شاخه‌های این درخت هستند و علم ائمه نیز میوه‌های آن درخت است و برگ‌های این درخت، شیعیان امیرالمؤمنین(ع) هستند.
وی بیان کرد: انسان‌ها چه مرد و زن، می‌توانند از حیات طیبه بهره‌مند شوند چه در دنیا و چه در آخرت اما این امر به شروطی بستگی دارد، اینکه مؤمن واقعی باشد و ایمان داشته باشد و آن هنگام برگی از این شجره طیبه خواهد بود. چنانکه در تعریف راغب اصفهانی آمد که فرد باید از فسق و فجور دور و به علم مزین باشد. اصل علم نیز آیات قرآن کریم است.
رئیس جامعةالقرآن اظهار کرد: بحمدالله، افرادی که حافظ قرآن هستند، کسانی هستند که نسبت به قرآن، علم پیدا کرده‌اند، چنانکه در روایات بر آنها بارها تأکید شده است. ظرف قلب انسان، باید چه میزان پاک باشد تا ظرف قرآن قرار گیرد. در دنیا، افراد زیادی هستند، اما برخی خبیث هستند، اما طیب و طیبات افرادی هستند که خداوند عنایت ویژه به آنها داشته است.
وی گفت: افتخار می‌کنیم که در نظامی زندگی می‌کنیم که خط مشی و قوانین آن براساس قرآن کریم است و رهبر فرزانه نیز دائماً قراء و حفاظ قرآن را تشویق می‌کنند، چنانکه در فرمایشات ایشان، این امر مشخص است.
طباطبایی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، اظهار کرد: این فرمایشات به دلیل گسترش آیات نورانی قرآن و طیبات در سراسر کشور است چون زمین با افزوده شدن طیبات، طیب می‌شود و این است که باید امر قرآن و حفظ و تدبر در آن در جامعه توسعه پیدا کند.
وی در ادامه از مسئولان و دستگاه‌هایی استان سمنان در برپایی این جشنواره، تشکر کرد و افزود: بعد از ایمان به خداوند، علمی بالاتر از علم تأویل به قرآن نداریم و حفاظ قرآن باید برای داشتن چنین نعمت عظیم، شکر عظیم نیز داشته باشند.
رئیس جامعةالقرآن با اشاره به اینکه اگر به فردی علم قرآن داده شده او باید آن را نزد دیگران قرار دهد، تأکید کرد: هر حافظ باید 100ها حافظ قرآن را تربیت کند. همانطور که خداوند به شما احسان کرده و قرآن را در قلب شما قرار داده است، هر کدام از شما باید در محل خودتان مربی قرآن شوید.
وی ادامه داد: مسابقات قرآن به منظور احیای قلب‌های شماست؛ چرا که در این مسابقات، آیات خوانده و تفسیر آیات گفته می‌شود، چنانکه در روایات بر جمع شدن دور یکدیگر به منظور احیا و زنده نگه‌داشتن قلب‌ها و همچنین ترویج فرهنگ قرآنی و بسط و گسترش احادیث اهل‌بیت(ع) تأکید شده است.
طباطبایی عنوان کرد: در اطاعت فرمان رهبرمان، مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، می‌گوییم چشم؛ آماده هستیم، آماده و هر کدام از ما نوعی معلم خواهیم بود، همانطور که یکی از کارهای اصلی حضرت حجت(عج) در هنگام ظهور، تربیت معلم قرآن است.
رئیس جامعةالقرآن با اشاره به بهره‌مندی قرآن‌دوستان در خارج از کشور از تألیفات مؤسسه، بیان کرد: بیش از 30 اثر از مؤسسه به منظور بهره‌مندی علاقه‌مندان در خارج از کشور تهیه، تألیف و چاپ شده است که در اختیار قرآن‌آموزان که تحت تعلیم جامعةالقرآن در خارج از کشور هستند، قرار گرفت که امیدواریم خداوند ما را در نشر و توسعه فرهنگ قرآن کریم در داخل و خارج از کشور کمک کند و امیدوارم از زمینه‌سازان حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) باشیم.
یادآور می‌شود، دوازدهمین جشنواره قرآنی، علمی، هنری، فرهنگی و ورزشی شعب بانوان جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) با عنوان «طیبات» از 29 تا 31 تیرماه در دانشگاه سراسری سمنان برگزار شد.
captcha