50 درصد ثروت دانشگاه آزاد اسلامی سند ندارد
کد خبر: 3621576
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
سرپرست سابق دانشگاه آزاد عنوان کرد:

50 درصد ثروت دانشگاه آزاد اسلامی سند ندارد

گروه دانشگاه: نوریان در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از چالش‌های جدی در دانشگاه آزاد اسلامی، بحث مدیریت نقدینگی و هزینه‌هاست. دانشگاه آزاد از نظر دارایی، وضعیت خوبی دارد اما این دارایی‌ها مستند شده نیست و 50 درصد ثروت دانشگاه آزاد سند ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) علی‌محمد نوریان، سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه سرپرست جدید آن دانشگاه ضمن ارزیابی اجمالی چالش‌های اساسی پیش‌روی دانشگاه آزاد اسلامی به بیان راه حل‌های پیشنهادی خود پرداخت.

وی اظهار کرد: یکی از ضرورت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، اصلاح ساختار است، یعنی خروج از سیستم اداره دانشگاه به صورت جزیره‌ای و مجزا. لذا باید به سمت اداره منطقه‌ای و استانی حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: بحث شفافیت‌سازی مالی و کنترل هزینه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. این مسئله جزء اولین مسائلی بود که دکتر ولایتی روی آن تأکید کرد. نکته دیگر، بحث تمرکز بر مدیریت نقدینگی و هزینه‌ها است. دانشگاه آزاد از نظر دارایی، وضعیت خوبی دارد اما این دارایی‌ها مستند شده نیست و 50 درصد ثروت دانشگاه آزاد سند ندارد. باید اطلاعات این ثروت‌ها از طریق پیاده سازی سیستم جامع و به روز، در اختیار مسئولان قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت: پیاده‌سازی سیستم جامع نظارت و کنترل با استفاده از نرم‌افزارهای روز دنیا، روان‌سازی و چابک‌سازی سازمان مرکزی، افزایش درآمد حاصل از مجموع کارها مثل رشته پزشکی که هواخواه دارد، ایجاد محیط رقابتی و پرکردن صندلی‌های خالی از دیگر اموری است که باید به آن توجه شود.

نوریان اضافه کرد: باید برای استادان دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌ریزی داشته باشیم. سرانه ساختمان در دانشگاه آزاد به اندازه هر دانشجو 12 متر است در حالی که استاندارد وزارت علوم 7 متر است. یعنی ما 5 متر هم اضافه داریم اما در عین حال، برخی استادان در این دانشگاه جای نشستن ندارند.

یادآور می‌شود، مراسم معارفه فرهاد رهبر به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز 31 تیرماه 96 در سازمان مرکزی آن دانشگاه برگزار شد.

captcha