رسالت الهی، از دروس اصلی نظام جدید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خواهد بود
کد خبر: 3621610
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
حجت‌الاسلام مهدی رضایی:

رسالت الهی، از دروس اصلی نظام جدید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خواهد بود

گروه دانشگاه: معاون تعلیم و تربیت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در نشست اساتید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: درس رسالت الهی را به عنوان یکی از سه درس اصلی نظام جدید آموزشی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، نشست شش‌روزه اساتید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان صبح امروز شنبه 31 خردادماه جاری، با حضور اساتید درس رسالت الهی در ستاد مرکزی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان آغاز شد.
در روز نخست این نشست که با حضور نزدیک به 60 نفر از مدیران و اساتید درس رسالت الهی برگزار شد، حجت‌الاسلام مهدی رضایی معاون تعلیم و تربیت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان به تشریح اهداف این نشست، همچنین بیان اهداف راهبردی و کاربردی درس رسالت الهی به‌ عنوان یکی از دروس نظام جدید آموزشی پرداخت.

حجت‌الاسلام رضایی، درس رسالت الهی را به‌ عنوان یکی از سه درس اصلی نظام جدید آموزشی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اعلام کرد و گفت: هدف نهایی این درس، تربیت و پرورش دانشجوی تراز انقلاب اسلامی که مقدمه این هدف، تعریف جایگاه دانشجو و دانشگاه همچنین تبیین رسالت دانشجوی مؤمن انقلابی برای رساندن دانشجویان به دانشجوی تراز است.

سخنران دیگر روز اول این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ثقفی، مدیرعامل بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی بود که با موضوع انقلاب اسلامی و رسالت دانشجویی سخنران خود را آغاز کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تشریح ویژگی الهی تاریخ بشری و نسبت آن با تاریخ بشریت گفت: نمی‌توان از تاریخ انقلاب اسلامی سخن گفت بی‌آنکه انقلاب اسلامی و جایگاه آن در تمدن جهانی را موردبررسی قرارداد. در نگاه اسلامی، تمدن بر پایه قرآن و نهضت انتظار، تاریخچه‌ای به قدمت بشریت دارد و باید تاریخ تمدن به‌دور از نگاه سکولار و با نگاهی دینی بررسی شود تا جایگاه هر شخص در این تمدن سازی مشخص شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ثقفی گفت: بر اساس دیدگاه تمدن ساز، فرآیند تحقق اهداف اسلامی از انقلاب اسلامی تا تمدن اسلامی، گام نهایی حرکت الهی و نهضت انتظار است که هر کس ازجمله دانشجویان و اساتید باید این نقش را در نظام تمدن ساز خود بیابند.

بر اساس این گزارش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های نشست در روز اول خواهد بود.
captcha