نماز جمعه پایگاه بصیرت‌افزایی مؤمنان است
کد خبر: 3621638
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

نماز جمعه پایگاه بصیرت‌افزایی مؤمنان است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه بجنورد با بیان اینکه دشمنان از نماز جمعه به‌عنوان پایگاه بصیرت‌افزایی مسلمانان هراس دارند، گفت: نماز جمعه پایگاه بصیرت‌افزایی مؤمنان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمنان از پایگاه نماز جمعه به سبب محلی به منظور تقویت ایمان و تقوا و بصیرت افزایی  هراس دارند.
وی با اشاره به فضایل و لزوم حضور در نمازجمعه، عنوان کرد: با توجه به برپایی نماز جمعه ای منسجم همزمان با سراسر کشور پس از انقلاب، هم اکنون یک هزار پایگاه در سطح کشور نماز جمعه این آیین عبادی و سیاسی را برپا می کنند.
وی با اشاره به اینکه در نماز جمعه مسائل مطرح در سطح کشور و بین الملل برای مردم بازگو شده و آگاه سازی انجام می شود، یادآورشد: نماز جمعه جهل و غفلت را از پیکر جامعه دور می سازد.
یعقوبی با بیان اینکه اعزام زائران به حج تمتع به زودی انجام می شود، گفت: با توجه به اینکه ضمانت های لازم به منظور تامین امنیت حجاج ارائه شده است، اما باید زائران به آنچه گفته می شود عمل کنند تا مشکلی پیش نیاید.
وی با تاکید بر اینکه حجاج مراقب باشند، افزود: با توجه به اینکه فضای سیاسی عربستان ملتهب است، بنابراین حجاج باید هوشیار بوده و مراقبت های لازم را مدنظر قراردهند.
وی با گلایه از اینکه سالروز شهادت امام شیعیان گذشت اما در کوچه و خیابان یک پرچم که نشانگر عزاداری ما شیعیان باشد دیده نشد، گفت: باید به منظور برپایی مراسم عزاداری این امام گرانقدر بیش از پیش همت بگماریم.
یعقوبی با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت، یادآور شد: باید همه دختران و زنان به حضرت معصومه(س) به عنوان یک الگوی پاک توجه کرده و در سبک زندگی خود آن را پیاده کنند.
captcha