فرهنگ‌سازی گرامیداشت رویدادهای دینی ضروری است
کد خبر: 3621650
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

فرهنگ‌سازی گرامیداشت رویدادهای دینی ضروری است

گروه معارف: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: باید به فرهنگ‌سازی در گرامیداشت رویدادهای دینی و مذهبی اهتمام ورزیم.

حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی، در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی اظهار کرد: در برخی از مواقع کم توجهی به رویدادهای مذهبی ناشی از این بوده که به دلیل غفلت و بی توجهی در یک برهه زمانی طولانی برخی از ناهنجاری‌ها وارد فرهنگ جامعه می‌شود.
وی ادامه داد: هنگامی که یک ناهنجاری در جامعه خود را نشان می‌دهد، شاخک ها در جامعه حساس شده و نسبت به آن عکس العمل نشان داده می‌شود و این در حالیست که زمانی متوجه این نا هنجار می‌شویم که حداقل 30 سال گذشته است.
خادمی با بیان اینکه باید متناسب با توان و کاری که انجام می‌‎دهیم، انتظار بازخورد در جامعه را داشته باشیم، افزود: در سال های قبل از انقلاب فقط محرم و رمضان و آن هم در سطح مساجد  مورد توجه بود.
وی یادآورشد: اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به گرامیداشت رویدادهای دینی و مذهبی در کشور اهتمام ویژه ای صورت گرفت و دسته روی و عزاداری بیش از پیش توسعه یافت.
خادمی با بیان اینکه از توسعه شبکه مسجد غفلت کرده ایم، عنوان کرد: با توجه به کارکردهای متعدد مسجد، باید شبکه مسجد را دوباره فعال کنیم تا به تناسب آن رویدادهای دینی و مذهبی نیز زنده نگه داشته شود.
وی ادامه داد: باید در منابع آموزشی برای رویدادهای دینی و مذهبی اهمیت قائل باشیم تا به نوعی آن را به ملکه ذهن تبدیل کنیم.
خادمی با تاکید بر توجه بیش از پیش رسانه های در بخش های مختلف به رویدادهای دینی و مذهبی، عنوان کرد: از رسانه های در بخش های گوناگون به ویژه صدا و سیما  انتظار می رود تا در این ایام فقط به پخش نوحه و یا مراسم عزاداری اکتفا نکنند بلکه به فرهنگ سازی و فضا سازی در سیره و بزرگداشت ائمه اطهار بپردازند.   
captcha