امسال ۱۲۸ مددجو کمیته امداد خراسان‌شمالی صاحب خانه شدند
کد خبر: 3621653
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲

امسال ۱۲۸ مددجو کمیته امداد خراسان‌شمالی صاحب خانه شدند

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: طی سال جاری ۱۲۸ مددجوی این نهاد صاحب خانه شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، عباس اهرابی، مدیر کل کمیته امداد خراسان‌شمالی اظهارکرد: از مجموع واحدهای مسکونی بهره برداری شده ۵۰ واحد روستایی و ۲۰ واحد شهری است که عملیات ساخت آن ها از سال گذشته آغاز و امسال به بهره برداری رسیده است. 
اهرابی با اشاره به اینکه  ۱۲ واحد مسکونی نیز مربوط به واحدهای شهری است که امسال خریداری و در اختیار مددجویان قرار گرفته است،یاد آور شد: ساخت ۴۶ واحد مسکونی ناتمام شهری و روستایی هم از سال های گذشته آغاز شده بود که امسال افتتاح شده است.
وی با اشاره به اعطای کمک بلاعوض برای مددجویان شهری تا سقف  250 میلیون ریال و روستایی تا سقف 150 میلیون ریال، افزود: کمیته امداد در رویکرد جدید، مسکن را به عنوان یک عامل توانمندساز در کنار حوزه اشتغال و رفع مشکل نیازمندان مورد توجه قرار داده است. 
اهرابی با تاکید بر اینکه که اساس کار این نهاد بر مبنای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است، عنوان کرد: تأمین مسکن علاوه بر توانمندسازی اقتصادی مددجو باعث توانمندی فرهنگی و اجتماعی آنان خواهد شد. 
اهرابی با بیان اینکه تا پنج سال آینده مشکل مسکن مددجویان  طبق برنامه پنجم حل خواهد شد، گفت: بر این اساس از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و خیران مسکن ساز بهره مند خواهیم شد . 
وی با اشاره به اینکه توجه به مسکن مناطق محروم و روستایی و مقاوم سازی آنها یکی از برنامه‌های مطلوب حوزه مسکن است، ادامه داد: این نهاد تعمیرات منازل مددجویی و اتمام پروژه های نیمه تمام را در راس فعالیت های سال جاری خود قرار داده است . 
مدیر کل کمیته امداد خراسان‌شمالی تاکید کرد: مددجویان فاقد مسکن با اولویت سرپرست خانوار و بیماران نیازمند صاحب خانه می شوند.
captcha