تعطیلی واحدها، پاک کردن صورت مسئله است/ دانشگاه آزاد باید مکمّل مسجد و حسینیه باشد
کد خبر: 3621686
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی:

تعطیلی واحدها، پاک کردن صورت مسئله است/ دانشگاه آزاد باید مکمّل مسجد و حسینیه باشد

گروه دانشگاه: علی‌اکبر ولایتی گفت: توقع ما این است که با حضور اساتید با تجربه در دانشگاه آزاد که بیش از هر دانشگاه دیگر از وجود آنان برخورداریم، هیچ واحدی تعطیل نشود چراکه تعطیلی یک واحد، پاک کردن صورت مسئله است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) علی‌اکبر ولایتی در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: دانشگاه آزاد از همان ابتدای تأسیس با مخالفت‌هایی روبرو شد. برخی از همان آغاز درباره دانشگاه آزاد احساس رقابت می‌کردند. یکی از ویژگی‌های منفی آدم‌ها همین است که با رقابت مخالفت می‌کنند. دانشگاه آزاد مانند نوزاد جدیدی بود که زحمات بسیاری کشیده شد تا بتواند برای خودش جا باز کند.

وی افزود: توقع ما این است که با وجود شخصیتی مثل دکتر فرهاد رهبر و حضور اساتید باتجربه در دانشگاه آزاد که بیش از هر دانشگاه دیگر از وجود آنان برخورداریم، هیچ واحدی تعطیل نشود. البته تغییر محتوا و برنامه اشکالی ندارد. مثلا یک رشته در یک شهری کارآیی یا داوطلب نداشته نباشد، می‌توان رشته دیگری را جایگزین کرد. تعطیلی یک واحد، پاک کردن صورت مسئله است.

ولایتی با انتقاد از تعطیل کردن فله‌ای واحدها اظهار کرد: مردم یک شهر به دانشگاه آزاد اسلامی امید بسته‌اند. متأسفانه در وزارت علوم به این نکته توجه نکردند. تعطیل کردن فله‌ای 2900 واحد دانشگاهی، هنر نیست. ما پای جلوگیری از این تصمیم ایستادیم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم از ما حمایت چشمگیر کردند.

وی اضافه کرد: کمتر طرحی در مجلس شورای اسلامی با امضای 205 نماینده به تصویب می‌رسد. 205 نماینده ظرف مدتی محدودی این طرح را امضا کردند و حمایت این تعداد نماینده، یعنی اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران، دانشگاه آزاد اسلامی را می‌خواهند.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش، توقع ما این است که اقتصاد دانش‌محور، آن طوری که مورد انتظار مقام معظم رهبری است و هنوز محقق نشده است، در دانشگاه آزاد اسلامی عملی شود. نباید پژوهش کنیم که پژوهش کرده باشیم بلکه باید پژوهش‌ها کاربردی باشد و منجر به ایجاد کار و اشتغال شود.

ولایتی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از نظر ارتقای فرهنگ ایرانی اسلامی باید نمونه باشد؛ یعنی دانشگاه آزاد اسلامی به معنای واقعی کلمه، اسلامی باشد. یک مدتی این موضوع در دانشگاه آزاد ضعیف شده بود. شما که مسئولین اصلی دانشگاه هستید طوری باشید که برخی علما نگویند که بعضی واحدهای دانشگاه آزاد، وضعیت اجتماعی و سنتی یک شهر را به هم زده است. دانشگاه آزاد باید مکمل مسجد و حسینیه باشد. بنده و هیئت امنای دانشگاه از این موضوع نخواهیم گذشت.

captcha