آمار بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور استان زنجان کاهش یافت
کد خبر: 3621771
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

آمار بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور استان زنجان کاهش یافت

مسعود علیاری در ارتباط با وضعیت درخواست بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور افزود: زنجان در گذشته یکی از استان های تولیدی کشور به شمار می رفت که متاسفانه فرهنگ بیمه ای نادرستی در میان کارگران شکل گرفته بود و همه فکر می کردند، تمامی افرادی که در واحدهای تولیدی کار می کنند،باید با استفاده از تسهیلات قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان مسعود علیاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در ارتباط با وضعیت درخواست بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور افزود: زنجان در گذشته یکی از استان های تولیدی کشور به شمار می رفت که متاسفانه فرهنگ بیمه ای نادرستی در میان کارگران شکل گرفته بود و همه فکر می کردند، تمامی افرادی که در واحدهای تولیدی کار می کنند،باید با استفاده از تسهیلات قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شوند.
وی اظهار کرد: طی جلسات برگزار شده با بخش خصوصی و دولتی کارفرماها را نسبت به اثرات سوء این فرهنگ آگاه کردیم ،چرا که هر قدر برای ایجاد اشتغال این استان تلاش شود، تاثیری در کاهش نرخ بیکاری جوانان نخواهد داشت.
علیاری افزود: افرادی که با استفاده از تسهیلات قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور با سن پایین بازنشسته می شوند، دوباره جذب بازار کار شده و فرصت اشتغال ایجاد شده را تصاحب می کنند.
مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: بیش از 50 درصد درخواست ها برای این بازنشستگی در هیات بدوی رد می شود در صورتی که در گذشته 98 درصد درخواست ها تایید می شد.
علیاری افزود: مشکل دیگری که در بخش مشاغل سخت و زیان آور وجود دارد این است که سنجش میزان آلایندگی کارگاه ها باید توسط دانشگاه های علوم پزشکی انجام شود، اما با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت و موارد دیگر دانشگاه فرصت اجرای این کار را ندارد.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس کار سنجش به بخش خصوصی واگذار شده و این شرکت ها هم حق الزحمه خود را از واحدی که از آن بازرسی می شود، دریافت می کنند به همین دلیل مشکلاتی در این روند ایجاد می شود، چراکه مدیر شرکت می تواند تاثیر زیادی بر تصمیم کارشناسان داشته باشد.

captcha