جهاددانشگاهی در حوزه معرفتی ورود پیدا کند
کد خبر: 3621855
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹

جهاددانشگاهی در حوزه معرفتی ورود پیدا کند

یک مدرس حوزه و دانشگاه معتقد است: نهاد انقلابی جهاددانشگاهی می‌تواند علاوه بر حرکت در مسیر نیازمندی‌های علمی و فرهنگی جامعه در حوزه معرفتی نیز ورود پیدا کرده و مسائل دارای اهمیت در این بخش را پیگیری کند.

حجت‌الاسلام ناصر فروهی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به مناسبت 16 مرداد، سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی برگرفته از دو رکن تلاش و علم است که همین دو کلیدواژه اهداف آن را مشخص می‌کند.

وی افزود: فعالیت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مجموعه جهاددانشگاهی، زینتی برای دانشگاه است.

 وی عوامل موفقيت جهاددانشگاهی را جسور، پی‌گير بودن و نهراسيدن از مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: اينکه ابتدا شروع کنيم و از مشکلات نترسيم و سپس توسعه و پيشرفت را عملاً در برنامه داشته باشيم، بسيارخوب و پسنديده است.

حجت‌الاسلام فروهی از یاری رساندن جهاددانشگاهی به دولتمردان گفت و ادامه داد: جهاددانشگاهی باید با ارائه راهکارهای دقیق و خوب برای رفع مشکلات جامعه دولتمردان را یاری کند که این یک وظیفه بزرگ محسوب می‌شود

این استاد دانشگاه یادآور شد: بايد همواره متناسب با دانشگاه، جهادي عمل كنيم و درس بخوانيم و در بين دانشجويان و مسوولان علمی هم روحيه جهادي ايجاد شود.

حجت‌الاسلام فروهی بیان کرد: جهاددانشگاهی از سال‌های اولیه فعالیت خود تاکنون اهداف بلند و ارزشمندی را با استفاده از ابزار علم و پژوهش از خود به جای گذاشته و در امتداد فعالیت‌هایش نیز برنامه‌های تاثیرگذاری در حال اجرا دارد که شاهد این مدعاست.

وی افزود: نهاد انقلابی جهاددانشگاهی می‌تواند علاوه بر حرکت در مسیر نیازمندی‌های علمی و فرهنگی جامعه در حوزه معرفتی نیز ورود پیدا کرده و مسائل دارای اهمیت در این بخش را پیگیری کند.

حجت‌الاسلام فروهی با اشاره به لزوم رشد جهاددانشگاهی در کشور تاکید کرد: ‌جهاددانشگاهی باید متناسب با مراکز علمی و آموزشی در کشور رشد نماید.

captcha