جامعه نیازمند معلمان توانمند و برخوردار از صلاحیت‌های علمی است
کد خبر: 3622048
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

جامعه نیازمند معلمان توانمند و برخوردار از صلاحیت‌های علمی است

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه آموزش وپرورش امروزه در جهان، بعنوان محور توسعه پایدار محسوب می ‌شود، گفت: جامعه امروزی به معلمان توانمند، فرهیخته، برخودار از صلاحیت های علمی و شغلی نیازمند است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، امروز در مراسم افتتاحیه دوره های آموزشی معلمان جدید الاستخدام، با بیان اینکه رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت استان بر سه محور دانش آموز، اولیاء و معلمان استوار است، گفت: توجه به این سه عنصر برای ارتقای انگیزه تحصیل، افزایش مشارکت و انگیزه تدریس هدف آموزش وپرورش استان می باشد.

 وی، گفت: در راستای ارتقای کیفیت آموزش سالانه در کشور ما 1150 عنوان کتاب درسی در تیراژ300 میلیون جلدی برای دانش آموزان تدوین و چاپ می شود.

پاشایی تصریح کرد: ماموریت و رویکرد ما تغییر و ارتقاء شاخص های عمومی آموزش وپرورش استان در بحث های کیفیت آموزشی، کنکور سراسری، درصد قبولی، توسعه پژوهشسراها، افزایش بهروری نیروی انسانی، افزایش پوشش تحصیلی، انسداد مبادی بیسوادی، بحث اوقات فراغت، توجه به مسائل پرورشی، بهداشتی، ورزشی و سلامت محصلین و....است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در این راستا، براساس آمار در طول چهار سال گذشته در شاخص‌های آموزشی و پرورشی ارتقا یافته ایم و در ارزیابی کشوری در 31 شاخص رتبه 3تا 5 را کسب کرده ایم.

وی اذعان کرد: برای ارتقاء شاخص کنکور در استان گام‌های اساسی برداشته شده  و در رتبه های زیر10، 100 و 1000 بعد از تهران در جایگاه دوم کشوری قرار داریم و  تعداد پژوهشسراها از 18 عدد در سال 92، به 40 عدد در سال 96 افزایش یافته است و همچنین در ساماندهی استفاده بهینه از نیروی انسانی در کشور، مقام دوم را کسب کرده ایم.

پاشایی ابراز داشت: طرح تعالی مدیریت مدرسه در صدر اقدامات مجموعه بوده که نتیجه ی آن افزایش 1.5 نمره ای میانگین نمرات دانش آموزان در سطح استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: سرلوحه آغاز کارتان در مدارس در سالتحصیلی جدید امید، نظم، محبت، تلاش، ایثار و از خودگذشتگی باشد.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم ایران اسلامی فردای روشنی داشته باشد باید بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، به آموزش و پرورش توجه کنیم چرا که توجه به این حوزه، در ارتقای مجموعه فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی یران به سوی افق های روشن موثر می باشد

پاشایی با بیان اینکه آموزش وپرورش امروزه در جهان، بعنوان محور توسعه پایدار محسوب می شود افزود: جامعه امروزی به معلمان توانمند، فرهیخته، برخودار از صلاحیت‌های علمی و شغلی نیازمند است تا بتواند مسیر توسعه را بهتر وسریعتر بپیماید.

مدیر کل آموزش وپرورش آذربایجان‌شرقی در پایان براستفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین و الکترونیکی کردن روش‌ها، محتوا وفرایند یادهی تاکید کرد و افزود: به تفاوت‌های دانش آموزان، اولیاء و مناطق مختلف در کلاس‌های درسی توجه کرده و بر محتوای کتاب‌های درسی در مداری تسلط کافی داشته باشید.

captcha