نمازجمعه عامل وحدت است
کد خبر: 3622100
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹

نمازجمعه عامل وحدت است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: نماز جمعه قلب فرهنگ و قرارگاه ایمان و تقوا و عامل وحدت بین احاد مردم و جریان های مختلف است.

به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجانشرقی، حجتالاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولیفقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در نشست مدیران روابط عمومی سازمان ها و دستگه های اجرایی استان به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در جمهوری اسلامی ایران، گفت: نماز جمعه قلب فرهنگ و قرارگاه ایمان و تقوا و عامل وحدت بین احاد مردم و جریان های مختلف است.
نمازجمعه عامل وحدت است
وی، افزود: نماز جمعه بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا به نحو احسن برگزار شود.

حجت‌الاسلام آل هاشم، تصریح کرد: برکات نماز جمعه همیشه در کشور جاری بود؛ زیرا تمام اقشار مردمی در نماز جمعه حاضر شده و مخاطب امام جمعه هستند.
امام جمعه تبریز، با اشاره به تقویت پایگاه‌های مقاومت نماز جمعه‌ها بیان کرد: زیرا در رابطه با ساماندهی حضور جامعه در نماز جمعه تلاش کم شده است به طور مثال به عنوان روابط عمومی آیا می‌توانید ادعا کنید که چندین برنامه تشویقی جهت حضور کارکنان خود در نماز جمعه برپا کرده‌اید.
وی، افزود: باید روابط عمومی‌ها برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند و تشویق‌های معنوی اثرگذار داشته باشند.
حجت‌الاسلام آل هاشم، با تاکید به اینکه نماز جمعه مرکز عبادت و آگاهی معنوی و سیاسی است که موجب نلغزیدن و راه کج نرفتن و به زانو در نیامدن یک ملت می‌شود، گفت: اغلب شکست‌هایی که در صحنه سیاسی دنیا برای ملت‌ها مشاهده می‌کنید از عدم بصیرت و ناآگاهی نشات می‌گیر
وی، اظهار کرد: امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی، بصیرت، اخلاق و قرارگاه به اصطلاح جنگی است و اکنون ما در جنگ معنوی، اعتقادی و سیاسی هستیم.
حجت‌الاسلام آل هاشم، با اشاره به اینکه اگر در دفاع مقدس هشت سال جنگ بر ما تحمیل شده بود، اکنون نیز در جهاد بزرگی قرار داریم که مستقیم به ایمان و اعتقادات مردم حمله شده است، گفت: هدف دشمن حمله به بصیرت مردم به روش‌های گوناگون و خطرناک است و برای مقابله با این جنگ راهی جز دفاع نداریم که راه‌حل آن استفاده از ظرفیت نماز جمعه است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود افزود: نماز جمعه یکی از قرارگاه‌های جنگ نرم بوده که قرارگاهی برای ایمان ما است.
وی با ابراز اینکه همیشه قرارگاه میدان جنگ هر کدام یک فرمانده خاص برای خودش دارد و فرمانده اصلی این قرارگاه فرهنگی امام جمعه شهر است که چراغ راه را نشان می دهد، گفت: نماز جمعه قلب فرهنگی و مرکز فرهنگی هر شهر بوده و جایی است که در آنجا هدایتگری انجام می گیرد و این هدایتگری فقط سیاسی نبوده بلکه فرهنگی را نیز در کنار خود دارد.
حجت‌الاسلام آل هاشم، در ادامه به کار روابط عمومی اشاره کرد و گفت: روابط عمومی مانند ضربان قلب هر سازمان است و می‌تواند تلاش‌های یک سازمان را به نحو احسن به جامعه معرفی کند.
امام جمعه تبریز، با تاکید به اینکه روابط عمومی توانایی عرضه و انعکاس اقدامات یک مدیر در جامعه را دارد، تصریح کرد: در مقابل اگر روابط عمومی سوءنیت داشته باشد، می‌تواند خدمات یک سازمان را وارونه نشان دهد.
captcha