آغاز دومین مرحله کارگاه‎های توان افزایی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3622147
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱

آغاز دومین مرحله کارگاه‎های توان افزایی در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی: کارگاه توان افزایی و افزایش تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده‌ها با همکاری اداره کل خانواده و بانوان استانداری و معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، کارگاه توان افزایی و افزایش تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده‌ها با همکاری اداره کل خانواده و بانوان استانداری و معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی آغاز به کار کرد.
پروین اشراقی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی در مراسم شروع به کار این کارگاه با اشاره به اجرای دومین مرحله طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده‌ها در استان گفت: اجرای این طرح یک فرصت است و باید از این فرصت برای ارتقای مشارکت‎‌های زنان استفاده کنیم.   
وی، با بیان اینکه در مرحله‌ی اول اجرای این طرح 13 استان در کشور پایلوت بودند، اظهار کرد: با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در مرحله اول با همکاری سازمان جهاددانشگاهی استان، آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از استان‌های برتر اجرای فاز دوم نیز نیز با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال انتخاب شده است.   
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی، با اعلام این که در فاز اول این طرح هفت هزار و 700 نفر در این طرح مشارکت کردند، افزود: از جمله اهداف این طرح ارتقای آگاهی از سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی زنان و خانواده‌ها، افزایش تاب‌آوری اجتماعی خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی و تعارضات زناشویی، توسعه مشارکت در امور شهری و ارتقای فرهنگ شهرنشینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.   
وی خاطرنشان کرد: در طول برگزاری 10 کارگاه  آموزشی هشت ساعته برای 375 نفر از اعضای خانواده‌های استان، 30 هزار نفر بر ساعت آموزش‌های لازم را خواهند دید.   
captcha