زوج فرانسوی عروسک آموزش قرآن طراحی کردند
کد خبر: 3622177
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷

زوج فرانسوی عروسک آموزش قرآن طراحی کردند

گروه بین‌الملل: زن و شوهر مسلمانی با گرفتن انگیزه از دختر کوچکشان، عروسکی ساخته‌اند که هم شبیه عروسک‌های محبوب کودکان است و هم آیات قرآن را به آنان یاد می‌دهد.

زوج فرانسوی عروسک آموزش قرآن طراحی کردند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «The National»، سمیرا و عادل به کارخانه‌ای در شهر «شانتو» در ساحل شرقی چین سفارش ساخت این عروسک را دادند.
سمیرا که یک معلم قرآن است، دلش می‌خواست که «جنت» دختر کوچکش که در آن زمان 4 ساله بود آیات قرآن را به راحتی یاد بگیرد. زمانیکه نتوانست چیزی برای این کار پیدا کند، خودش یک عروسک طراحی کرد و به همراه همسرش به چین رفت تا به تولیدکننده‌ای سفارش ساخت آن را بدهد.
هنگامیکه محبوبیت این عروسک را در میان دوستانشان در شهر «شانتیئی» فرانسه دید از همسرش خواست که این عروسک را تجاری‌سازی کند و با تولید زیاد، آن را در دبی به فروش برساند.
زحمات این زوج فرانسوی نتیجه داد و این عروسک که شبیه عروسک‌های باربی است اما پوشش اسلامی دارد و با خواندن آیات قرآن کریم برای کودکان در یادگیری سریع‌تر و آسان‌تر آیات به آنان کمک می‌کند، در فروشگاه‌های امارات توزیع شد و به سرعت به فروش رسید.
این عروسک که جنت نام دارد، آیات کوتاه و مهم قرآن را که یادگیری آن‌ها برای کودکان راحت‌تر است می‌خواند و کودکان به راحتی آن‌ را یاد می‌گیرند.
سمیرا 4 سال پیش این عروسک را با استفاده از یک نرم‌افزار آنلاین طراحی کرد و بعد همراه شوهرش به هنگ کنگ سفر کردند تا در یک نمایشگاه اسباب‌بازی شرکت کنند و بتوانند تولیدکنندگان این عرصه را بشناسند.
بیشتر تولیدکنندگان اسباب‌بازی در این نمایشگاه از چین بودند. کمی بعد این زوج سفری به چین داشتند و با بازدید از کارخانه‌ها، کارخانه‌ای را که متخصص عروسک‌های کوچک بود پیدا کرده و به آن‌ها سفارش دادند.
سمیرا همچنین چهار بار به چین سفر کرد و با ده‌ها زن مصاحبه کرد تا صدای خوبی را برای این عروسک قرآن‌خوان پیدا کند و در نهایت موفق شد.
این زن و شوهر معتقدند که شیوه‌های آموزش قرآن به کودکان بسیار قدیمی است و در هزار سال اخیر بدون تغییر مانده است. کودکان امروز نیاز به برقراری ارتباط دارند و شیوه‌های یادگیری عوض شده است.
captcha