جشنواره تئاتر رضوی، فرصت ارائه ایده‌های ارزشی و دینی را فراهم آورده است
کد خبر: 3622190
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
زیبا بروفه:

جشنواره تئاتر رضوی، فرصت ارائه ایده‌های ارزشی و دینی را فراهم آورده است

گروه فرهنگی: بازیگر تئاتر و سینما با اشاره به فرا رسیدن جشنواره تئاتر رضوی، ضمن تأکید بر نقش مهم این برنامه ملی در خلق آثار ارزشی ماندگار، گفت: البته سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی در برگزاری و تداوم اجرای جشنواره تئاتر رضوی نقش مهمی داشته‌اند و از دیرباز خراسان بزرگ سهم مهمی در پرورش هنرمندان صاحب نام داشته است.

زیبا بروفه بازیگر تئاتر و سینما در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: بازی در تئاتر بسیار سخت اما لذت بخش است و هنرآموزان و علاقمندان به این هنر، باید تلاش زیادی کنند تا با ارائه آثار فاخر در کار خود موفق شوند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: البته این جشنواره ارزشی عاملی برای رقابت هنرمندان است و با توجه به ارادت ملت ایران به امام رضا(ع) هر ساله شرکت کنندگان در ارائه آثار برتر تلاش زیادی می کنند.
بروفه ضمن قدردانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توجه به جشنواره های فرهنگی، هنری و ارزشی، تصریح کرد: البته هنر تئاتر هنری ارزشمند است و باید توجه ویژه ای به آن شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه استان خراسان بزرگ از دیر باز سهم عمده ای در فرهنگ و هنر کشورمان داشته و این خطه مهد پرورش هنرمندان نامی و اساتید بزرگی است.
بازیگر تئاتر و سینمای کشور در ادامه سخنان خود حضور اساتید پیشکسوت در کسوت داور و میهمان در جشنواره ملی تئاتر رضوی را یکی از نقاط مثبت این برنامه عنوان کرد و گفت: حضور هنرمندان پیشکسوت راه گشا و فرصتی مناسب برای تجربه آموزی شرکت کنندگان و هنرمندان جوان است.
بروفه تصریح کرد: البته به دلیل مشغله و سفرهای کاری زمان زیادی برای شرکت در تماشای اجرای تئاتر ندارم اما اگر پیشنهاد خوبی در این زمینه شود و وقت کافی داشته باشم، از آن استقبال خواهم کرد.
وی مهم ترین دلیل موفقیت در تئاتر را اختصاص زمان کافی به این هنر دانست و افزود: هنرمندان جوان برای موفقیت در این عرصه باید زمان بگذارند و از تجربیات و راهنمایی های هنرمندان موفق پیشکسوت بهره مند شوند.
دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ٨ تا ١١ مردادماه ١٣٩٦ در خراسان شمالی برگزار می‌شود.
captcha