نهادهای متولی از ظرفیت مساجد در گرامیداشت رویدادهای مذهبی استفاده کنند
کد خبر: 3622203
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵

نهادهای متولی از ظرفیت مساجد در گرامیداشت رویدادهای مذهبی استفاده کنند

گروه معارف: رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: نهادهای متولی از ظرفیت مساجد در گرامیداشت رویدادهای مذهبی استفاده کنند.

حجت الاسم محمد سالاری، رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی، در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهارکرد: بی توجهی و یا کم توجهی به رویدادهای دینی و مذهبی شاید به این خاطر اتفاق بیافتد که در جامعه و خانواده کمتر در حوزه فرهنگ سازی به آن پرداخته شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه نهاد های متولی در امر زنده نگه داشتن رویدادهای دینی و مذهبی نیز به نوعی درگیر ارائه آمار شده اند در حالی که می توانند در عمل برای گرامیداشت این روزها از ظرفیت هیات مذهبی و مساجد استفاده کنند.
سالاری با تاکید بر فعال سازی ظرفیت مساجد، عنوان کرد: نباید گرامیداشت روزهای دینی و مذهبی فقط به نصب یک پرچم خلاصه شود.
وی یادآورشد: همه انسان ها  در ابتدا  دارای فطرت پاک هستند، اما پس از تولد عوامل خارجی متعددی می توانند بر فطرت آنان تاثیرگذار باشد که یا آنان را به تعالی برساند و یا آنان را به سمت نیستی و نابودی بکشاند.
وی با بیان اینکه خانواده در این مهم عامل بسیار حائز اهمیتی است، گفت: متاسفانه در جامعه کنونی کمتر به خانواده توجه می‌شود در حالی که خانواده از نظر اسلام دارای جایگاه بسیار مهمی در تربیت دینی و مذهبی فرد است.
سالاری با بیان اینکه شخصیت اصلی هر فرد در خانواده شکل می گیرد، یادآورشد: بنابراین خانواده در متدین بودن و یا نبودن یک فرد و تربیت آن نقش غیر قابل انکاری دارد.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه خانواده ها بخاطر برخی از ولنگاری ها در مباحث فرهنگی نقش اصلی خود را ایفا نمی کنند، افزود: مشکلات اقتصادی و مشغله های فراوان سبب شده تا خانواده ها فرصت کمتری به منظور تربیت دینی، اجتماعی و فرهنگی فرزندان خود صرف کنند.
سالاری یادآورشد: بحث چشم و هم چشمی و تجمل گرایی نیز متاثر از فرهنگ غرب در جامعه به خودی خود جا باز کرده و برخی از خانواده ها را به نوعی به خود جلب کرده است.
وی عنوان کرد: باید بیش از پیش به موضوع خانواده و فرهنگ سازی و تربیت صحیح کودکان در ابعاد مختلف توجه کنیم.
captcha