شرکت 20000 دانش آموز در المپیادهای ورزشی
کد خبر: 3622208
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳

شرکت 20000 دانش آموز در المپیادهای ورزشی

گروه اجتماعی: نماینده فدراسیون ورزش های دانش آموزی کشور از شرکت 20 هزار نفر در المپیادهای ورزشی در کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، مهدی بای سلامی، نماینده فدراسیون ورزش های دانش آموزی کشور امروز در مجمع انتخاباتی ورزش های دانش آموزی استان اظهارکرد: حدود 20 هزار دانش آموز در 11 رشته ورزشی در المپیادهای دانش آموزی شرکت کرده اند.
وی با بیان اینکه المپیادهای ورزشی با هدف استعداد یابی و ایجاد فضای رقابت و رفاقت و نشاط و تندرستی برای دانش آموزان برپا می‌شود، ادامه داد: المپیادهای ورزشی به میزبانی خراسان رضوی، لرستان، البرز، گیلان، مرکزی و فارس در حال برگزاری است.
وی با اشاره به کمبود اعتبارات در این حوزه، افزود: با توجه به تخصیص 700 میلیارد ریال اعتبار به حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت، این میزان اعتبار برای حجم بسیاری از برنامه ها در این معونت کافی نیست.
نماینده فدراسیون ورزش های دانش آموزی کشور عنوان کرد: با توجه به کمبود اعتبارات و وجود 13 میلیون دانش آموز در سطح کشور باید از مشارکت دانش آموزان در زمینه های مختلف بهره ببریم.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز اظهارکرد: باید تلاش کنیم تا مشارکت مربیان ورزش به منظور فراهم سازی فعالیت هر چه بهتر هیات های ورزشی فراهم شود.
حسن لنگری گفت: با بیان اینکه اند، 700 مربی ورزش در استان وجود دارد اما متاسفانه دو نفر فقط برای انتخاب مجمع هیات ورزش های همگانی شرکت کرده اند.
گفتنی است در این مجمع عباس امیرآبادی به عنوان رئیس هیات ورزش های دانش آموزی خراسان‌شمالی انتخاب شد.
captcha