رشد 40 درصدی در گازرسانی به صنایع در استان فارس
کد خبر: 3622256
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

رشد 40 درصدی در گازرسانی به صنایع در استان فارس

گروه اجتماعی: مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از رشد 40 درصدی عملکرد شرکت در گازرسانی به صنایع طی 4 سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان فارس، هوشنگ محمدی با اعلام این خبر افزود: مجموعا 7631 واحد صنعتی عمده و جزء در استان فارس قابلیت مصرف گاز طبیعی را دارند که از این تعداد تاکنون 6281 واحد صنعتی مشترک شده و از سوخت گاز طبیعی برای مصارف صنعتی خود استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: از ابتدای عملیات گازرسانی در استان فارس تا پایان سال 1391 تعداد 4521 واحد صنعتی عمده و جزء از گاز طبیعی بهره‌مند شده و مصرف کننده این سوخت پاک بوده‌اند و از ابتدای سال 1392 تا کنون این رقم به 6281 واحد صنعتی عمده و جزء رسیده که از مزایای گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل گاز استان بیان کرد: همچنین پروژه‌های گازرسانی به 276 مشترک صنعتی عمده و جزء هم اکنون در حال اجراست و به‌زودی مصرف‌کننده گاز طبیعی خواهند شد و مطالعات برای گازرسانی به 1074 واحد صنعتی نیز در دست مطالعه و اقدام است.

محمدی یادآور شد: با توجه به اینکه امروزه صاحبان صنایع به دنبال حامل‌های انرژی با آلایندگی کمتر هستند لذا تقاضای صنایع و مراکز تولیدی برای انرژی گاز طبیعی بیش از گذشته است.

وی اضافه کرد: ‌مطابق بررسی‌های انجام شده مصرف گاز طبیعی در هر واحد انرژی حدود 24 درصد نسبت به نفت خام و 42 درصد نسبت به زغال‌سنگ کمتر گازهای آلاینده تولید می‌کند و این موضوع نشاندهنده آن است که می‌توان انرژی بیشتری مصرف کرد و در عین حال در مقایسه با سایر حامل‌های انرژی، آلاینده‌های کمتری نیز تولید کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در پایان افزود:‌ با عنایت به این موارد و اهمیت حفظ محیط زیست در انجام فعالیت‌های صنعتی در یک دوره 4 ساله در استان فارس شاهد رشد حدودا 40 درصدی در گازرسانی به صنایع هستیم و می‌توان ادعا کرد تلاش کارکنان گاز استان در راستای تامین انرژی صنایع عمده و جزء گام بزرگی در جهت نگهداشت محیط زیست است.

captcha