چرایی جهت‌گیری مرتجعان منطقه به نفع رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3622283
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
صباح زنگنه پاسخ می‌دهد:

چرایی جهت‌گیری مرتجعان منطقه به نفع رژیم صهیونیستی

گروه سیاسی: کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به شرایط حاکم بر مناطق اشغالی، تصریح کرد: حمایت شدید ترامپ از اقدامات رژیم صهیونیستی و همچنین اتحاد مخفیانه کشورهای اسلامی با این رژیم برای ضدیت با جمهوری اسلامی ایران، تأثیر زیادی بر تغییر عقربه جهت‌‌گیری‌ها به نفع این رژیم غاصب داشته و اقدامات اخیر صهیونیست‌ها را می‌توان در این راستا تحلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بحران فلسطین و اتفاقات رخ داده در این کشور طی روزهای اخیر به مسئله‌ مهم منطقه و جهان اسلام تبدیل شده است؛ بحران از زمانی آغاز شد که رژیم صهیونیستی اجازه ورود نمازگزاران را به مسجدالاقصی را صادر نکرد و سپس بعد از آن برای فلسطینیان مقررات ورود و خروج تعیین کرد؛ چنین تصمیمی منجر به تظاهرات و درگیری شدید میان فلسطینیان با رژیم صهیونیستی شد. این بحران هرروز در سکوت کشورهای عربی تشدید می‌شود و هیچگونه موضع رسمی و کوبنده‌ای از جانب کشورهای عرب به ویژه عربستان و مصر مشاهده نمی‌کنیم؛ برخی تحلیل‌گران، اتفاقاتی که در اراضی اشغالی فلسطین در جریان است را سرآغاز شکل‌گیری یک انتفاضه‌ دیگر در این کشور می‌دانند.

صباح زنگنه در مورد تحولات به‌وجود آمده در سرزمین قدس طی گفت‌و‌گویی با خبرنگار ایکنا گفت: شرایطی که امروز در فلسطین می‌گذرد، حکایت از بحران‌های متعدد و نارضایتی‌ها شدید مردمی در داخل سرزمین‌های اشغالی می‌کند؛ این بحران‌ها ناشی از خشونتی است که رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به کار می‌برد.

شکاف میان فتح و حماس؛ تسهیل‌کننده تثبیت سلطه‌گری رژیم صهیونیستی

وی افزود: تخریب منازل فلسطینیان، ایجاد محدودیت‌های اشتغال، ایجاد محدودیت‌های سنی برای ورود به قدس شریف، ترور و بازداشت افراد، ایجاد محدودیت ورود به دریا برای ماهیگیران فلسطینی و دیگر محدودیت‌هایی از این قبیل، خسارت‌های زیادی را به مردم فلسطین وارد کرده است؛ همچنین الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین به حومه شهر قدس را باید به این موارد افزود.

زنگنه تصریح کرد: اختلافاتی که بین دولت خودگردان به ریاست محمود عباس با جنبش حماس به وجود آمده، فرصتی را در اختیار نتانیاهو قرار داده تا اعمال فشار بیشتری بر فلسطینیان کند.

ادامه سرکوب فلسطینیان، خلق انتفاضه دیگر

کارشناس مسائل جهان اسلام ادامه داد: حمایت شدید ترامپ از اقدامات رژیم صهیونیستی و همچنین اتحاد مخفیانه کشورها اسلامی با این رژیم برای ضدیت با جمهوری اسلامی ایران، تأثیر زیادی بر تغییر عقربه این جهت‌‌گیری‌ها به نفع اسرائیل داشته است؛ این رژیم جعلی توانسته است تا اهداف خود را برای تثبیت سلطه در سرزمین‌ها فلسطینی اجرا کند.

وی یادآور شد: با این شرایط مردم فلسطین دیگر به ستوه آمده‌اند و ازهر اقدامی که بتوانند اعتراضات خودشان را اعلام کنند، دست نخواهند کشید؛ همانطور که مبرهن است، اتفاقات اخیر در قدس یک نوع حرکت و جنبش به شمار می‌آید.

زنگنه ادامه داد: این جریان در پی ترویج این باور است که در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی و حتی در سطح جهانی، هر فرد فلسطینی می‌تواند علیه این ظلم و اقدامات سلطه‌گری اسرائیل به پا خیزد که این حرکت، عمومیت پیدا کند تا رژیم صهیونیستی در قبال مهار آن عاجز بماند و سپس به خلق انتفاضه‌ای دوباره در سرزمین‌های اشغالی منجر گردد.

ضرورت اقدامی جدی‌تر از طرف جنبش فتح در برابر تجاوزطلبی‌های اسرائیل

زنگنه در خصوص تعلیق روابط دولت خودگردان با اسرائیل گفت: تعلیق روابط دولت خودگردان با رژیم اشغال‌گر قدس هرچند تاحدودی مثبت تلقی می‌شود و به مردم فلسطین قوت قلب می‌دهد اما برای مقابله با تجاوزگری‌ها اسرائیل، این دولت باید اقدامات جدی‌تری انجام دهد و تنها اکتفا کردن به تعلیق رابطه نمی‌تواند کمکی به حل مشکل فلسطینیان کند. 

captcha