باور و اعتماد به خدا باید اساس منطق یک جوان مؤمن باشد
کد خبر: 3622347
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

باور و اعتماد به خدا باید اساس منطق یک جوان مؤمن باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه موقت تهران با تاکید بر خداشناسی و حفظ باورها و اعتقادات دینی ابراز کرد:‌ باور و اعتماد به خدا باید اساس منطق یک جوان مومن باشد و به وعده‌های الهی نیز باور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، آیت‌الله سید احمد خاتمی، شب گذشته در جمع پرشور مردم و رزمندگان جزیره ابوموسی به نعمت ولایت و رهبری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: همه باید شکرگزار این نعمت باشیم چراکه امنیت این نظام به برکت تدبیر و وجود رهبری است.

وی در ادامه افزود: افرادی که علیرغم بهره مندی از امنیت حاکم، در کمال بی تقوایی به سایش نعمت رهبری در رسانه های خود می پردازند و از بازنشر هر دروغ و تهمت منتشر شده از رسانه های دشمن در سایت های خود دریغ نمی کنند ناسپاس هستند.

امام جمعه موقت تهران به نظریه ولایت فقیه اشاره داشت و تداوم عمر ۳۸ ساله انقلاب اسلامی را دلیل محکمی بر موفقیت این نظریه دانست و گفت: جلب رضایت مردم به عنوان سرمایه اصلی نظام اسلامی بالاترین تکلیف مسؤولان است.

آیت الله خاتمی به تهدیدات آمریکایی ها و نظر‌ آنان مبنی بر اینکه ایران تهدیدی برای منطقه و جهان است اشاره داشت و گفت: استکبار تهمت حمایت از تروریسم را به ایران می زند و این در حالی است که خود آمریکایی ها صادر کننده تروریسم بوده و از گروه های تروریستی حمایت همه جانبه می کنند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری همچنین با تاکید بر اینکه آمریکا در نقض حقوق بشر در دنیا پیشتاز است افزود: قرآن کریم، حکومت دینی را عامل اصلی دشمنی آمریکا با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می داند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تداوم شیطنت ها و دشمنی های آمریکا در منطقه به برقراری حکومت دینی در این منطقه بستگی دارد تصریح کرد: تکلیف اصلی ما در عرصه سیاسی، حفظ نظام اسلامی است که در رأس تکالیف قرار دارد و اهمیت این موضوع تا جایی است که امام راحل آن را از اوجب واجبات دانسته اند.

آیت الله خاتمی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را امانت خون پاک شهدا دانست و گفت: حفظ و حراست این امانت الهی از اهم وظایف است، مسئولان نیز رسیدگی به معیشت مردم را از الطاف الهی بدانند و در رفع مشکلات مردم بکوشند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر خداشناسی و حفظ باورها و اعتقادات دینی ابراز کرد:‌ باور و اعتماد به خدا باید اساس منطق یک جوان مومن باشد و به وعده های الهی نیز باور داشته باشد.

وی در پایان با تاکید بر شکرگزاری از نعمت های مادی و معنوی گفت: در قرآن کریم به نعمت های معنوی از قبیل نعمت ایمان، وحدت، دفع توطئه های دشمنان و نعمت ولایت اشاره شده و همه باید قدردان وجود این نعمت ها در ایران اسلامی باشیم.

captcha