استعدادهای قرآنی که با تمرینات اشتباه حیف می‌شوند + عکس
کد خبر: 3622480
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
حامد شاکرنژاد:

استعدادهای قرآنی که با تمرینات اشتباه حیف می‌شوند + عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن حامد شاکرنژاد، قاری ممتاز کشورمان در مسجد جامع آل یاسین با حضور قرآن‌آموزان از نقاط مختلف کشور از جمله فارس، قم و خورموج بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن حامد شاکرنژاد، قاری ممتاز کشورمان شب گذشته، 1 مردادماه از ساعت 21 الی 23:30 در مسجد جامع آل یاسین واقع در تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان خواجه عبدالله انصاری، کوچه نهم با حضور قرآن‌آموزان از نقاط مختلف کشور، از جمله فارس، قم و خورموج بوشهر برگزار شد.

نشوذ///

در این جلسه قرآن، اعضای جلسه به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید از ادامه درس جلسه پرداختند و محمد شاکرنژاد، پیشکسوت قرآنی و پدر حامد شاکرنژاد، نکات وقف و ابتدایی و تجویدی قرآن‌آموزان را متذکر شد و حامد شاکرنژاد، نکات صوت و لحنی را با قاریان، نفس به نفس تمرین ‌کرد. اعضای این جلسه قرآن از شهرها و استان‌های مختلف مانند قم، فارس، خورموج بوشهر، ساوه و پیشوا حضور پیدا کردند و طبق لیست جلسه، به ترتیب تلاوت کردند.

نشوذ///

همچنین از نکات قابل توجه این جلسه، اقلیت اعضای مسن و اکثریت اعضای جوان و از قشرهای مختلف بود که در دیگر جلسات قرآنی کمتر مشاهده می‌شود.

شاکرنژاد در ادامه جلسه، پس از تلاوت قاریان نوجوان با استعداد گفت: در هر سبک و روشی باید قطعات و تلاوت‌ها را دقیق و با حوصله گوش بدهید و تمرین کنید. هر چقدر تلاش کنید، موفق‌تر خواهید بود. همچنین محمد شاکرنژاد به این قاری نوجوان که عضو یکی از گروه‌های همخوانی مطرح کشور است با بیان اینکه شما با همت و تلاش فردی خودت رشد خواهی کرد، گفت: شما الحمدلله به قرآن عشق و علاقه دارید و از صدای مطلوبی برخوردار هستی. با پشتکار زیاد خود و با کارهای خاص رشد خواهی کرد.

وی ادامه داد: اگر سبک استاد مصطفی اسماعیل را انتخاب کردی، یک نوار را از ابتدا تا انتها کار کن و سپس تلاوت‌های دیگر را تمرین کنید.

این پیشکسوت قرآنی ادامه داد: کار گروهی، بسیار وقت‌گیر است و جمع شدن اعضا و تمرین همراه گروه زمان می‌برد، اما اگر زمانی که برای تمرین با گروه می‌گذارید برای خود بگذارید، می‌توانید یک تلاوت کامل از استاد مصطفی اسماعیل را حفظ کنید.

نشوذ///

حامد شاکرنژاد در ادامه صحبت‌های محمد شاکرنژاد به این نوجوان متذکر شد که ما هزاران نوجوان داریم که عاشق قرآنند و وارد عرصه تلاوت می‌شوند، اما از این صافی یک نفر هم رد نمی‌شود و اثری از آنان نمی‌ماند. فقط قاریان دور هم جمع می‌شوند و می‌گویند، یک قاری نوجوانی بود که تک‌خوان گروه بود و چقدر زیبا می‌خواند، اما امروز اثری از او نیست. حیف است استعدادهای قرآنی ما با نظرات برخی اساتید و برخی تمارین اشتباه حیف شوند.

نشوذ///

وی ادامه داد: آن چیزی که از من طلب می‌کنید، من همان را به شما می‌دهم؛ هر چه تلاوت خوبی انجام دهید و ما را با یک تلاوت خوب، به شور و هیجان بیاورید، از نکات کلیدی بهتری بهره می‌برید.

از اتفاقات جالب این جلسه قرآن، تلاوت قصارالسور توسط یکی از خردسالان حاضر در جلسه بود که بدون نوبت و در خلال صحبت‌های حامد شاکرنژاد، روی سن حاضر شد و با زبان شیرین کودکی، چند آیه از قصارالسور را تلاوت کرد و مورد تشویق شاکرنژاد قرار گرفت.

نشوذ///

در پایان این جلسه قرآن، عکسی به یادگار گرفته شد و  اعضای جلسه سرسفره قرآن کریم، اطعام داده شدند. یادآور می‌شود، جلسه قرآن حامد شاکرنژاد، یکشنبه‌ها پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع آل یاسین واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان خواجه عبدالله انصاری، کوچه نهم برگزار می‌شود. همچنین، جلسه دیگر این قاری ممتاز، شنبه‌ها در مهدیه مشهد مقدس برگزار می‌شود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جعفر عرفانیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۰۶ - ۱۷:۱۳
0
4
استاد حاج حامد شاکرنژاد یکی از بی نظیرترین قاریان جهان اسلام است و مایه افتخار ایرانی ها و بویژه مشهدی هاست خداوند طول عمر با عزت و با برکت به ایشان عنایت فرماید...
captcha