راه‌اندازی مجدد سامانه گویای «ندای قرآن» این بار با 1440
کد خبر: 3622737
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
توپچی خبر داد:

راه‌اندازی مجدد سامانه گویای «ندای قرآن» این بار با 1440

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس فرهنگ‌سرای قرآن از سرگیری فعالیت مجدد سامانه گویای «ندای قرآن» پس از یک سال غیر فعال بودن خبر داد.



علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از سرگیری فعالیت سامانه ندای قرآن خبر داد که حدود یک سال غیرفعال شده بود خبر داد و گفت: خط ندای قرآن به شماره 144 حسب تأکید مخابرات تهران مبنی بر تغییرات و محدودیت‌ها در ارائه خدمات خط‌های سه رقمی از اوایل سال 95 به حالت غیرفعال درآمد.
وی ادامه داد: اما با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی فرهنگ‌سرای قرآن و محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، مجموعا این خط را با یک عدد اضافه توانستیم، داشته باشیم.
توپچی با اشاره به اینکه در حال حاضر این سامانه به شماره 1440 فعال است، عنوان کرد: اما به دلیل مشکلات زیرساختی و نرم‌افزاری و مهیا نبودن خطوط مخابرات، الحمدلله از ابتدای این هفته خطوط راه‌اندازی شد.
رئیس فرهنگ‌سرای قرآن اشاره کرد: البته این به لطف قرآن بود که این رقم انتخاب شود که تا حدودی تناسب با شماره گذشته این سامانه دارد.
توپچی عنوان کرد: در حال حاضر دو لینک و هر کدام با 30 واحد به علاقه‌مندان خدمت‌رسانی می‌کند به عبارت دیگر 60 خط فعال است که به زودی 60 خط دیگر نیز تا هفته آینده فعال می‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا بخش‌هایی به این سامانه اضافه شده است، یا خیر؟ اضافه کرد: در حال حاضر بخشی به آن اضافه نشده است، اما طبق برنامه‌ریزی انجام شده در نظر داریم تا بخش‌های دیگری را به این سامانه اضافه کنیم.
لازم بذکر است، سامانه «ندای قرآن ۱۴۴» در سال ۱۳۸۰ با مدیریت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در فرهنگ‌سرای خاوران راه‌اندازی شد و پس از این که فرهنگ‌سرای قرآن ایجاد شد، برنامه‌های قرآنی به صورت متمرکز به این فرهنگ‌سرا منتقل شد. تلاوت‌های اساتید ایران و جهان اسلام و ترتیل قاریان داخلی و خارجی و ترجمه و تفسیر اساتید مختلف از جمله خدمات این سامانه بود که تاکنون با استقبال علاقه‌مندان روبرو بود.
براساس گزارش ایکنا، ممکن است، تماس با این شماره در برخی از مناطق هفت‌گانه مخابرات تهران امکان‌پذیر نباشد و با پیغام اپراتور «شماره مورد نظر شما در شبکه موجود نمی‌باشد» روبرو شوند که این نیز به دلیل فعال نشدن سوییچ این سامانه در آن مناطق است.
لازم بذکر است، سامانه گویای ندای قرآن ویژه استان تهران است که از حدود 26 تیرماه امسال این خط مجدد وصل و فعال شده است و غیر فعال شدن آن نیز از اواخر شهریورماه سال 95 بوده است.
در صورت بروز مشکل، مخاطبان می‌توانند با فرهنگ‌سرای قرآن به شماره 3-55775141 تماس بگیرند.
captcha