45 هزار دغدغه‌‌مند، نماز را یاوری می‌کنند/ توزیع محتوای مرتبط با نماز در فضای مجازی
کد خبر: 3622813
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

45 هزار دغدغه‌‌مند، نماز را یاوری می‌کنند/ توزیع محتوای مرتبط با نماز در فضای مجازی

گروه جامعه: مدیر یاوران نماز ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه 45 دغدغه‌مند نماز در پرتال ستاد اقامه نماز عضو هستند، گفت: به این افراد آموزش‌های حضوری و غیر حضوری ارائه می‌شود تا یاور فعال نماز شوند.

سعید فیاضی، مدیر یاوران نماز ستاد اقامه نماز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح وضعیت یاوران نماز و برنامه‌هایی که برای افراد داوطلب یاوری نماز اجرا می‌شود، پرداخت و اظهار کرد: در بحث یاوران نماز نگاه ما دغدغه‌مند کردن مخاطبانی است که در دوره‌های ما آموزش دیده‌اند.

وی اعلام کرد: اکنون یک شبکه 45 هزار نفری در قالب پرتال نماز سازماندهی شد‌ه‌اند. این افراد بعد از دریافت آموزش‌های حضوری که در ستاد اقامه نماز هر استان برای آنها برگزار می‌شود، دعوت می‌شوند که در پرتال نماز با ستاد اقامه نماز همکاری داشته باشند و مسابقات و برنامه‌های فرهنگی برای آنها پیش بینی شده است.

فیاضی تشریح کرد: پس از برگزاری دوره‌های حضوری، برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی با استفاده از شبکه‌های مجازی برای آنها برگزار می‌شود و سپس محصولات و برنامه‌های آموزشی در قالب کتاب و لوح فشرده برای آنها ارسال می‌شود؛ در برگزاری برنامه‌های ستاد اقامه نماز نیز از آنها کمک گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین فراخوانی برای دریافت تجارب و ایده‌های یاوران نماز اعلام شده است؛ همه این برنامه‌ها برای این است که مخاطبانی که یک بار در برنامه‌های ستاد اقامه نماز شرکت و دوره‌ای را گذرانده‌اند رها نشوند و آموزش آنها تداوم داشته باشد و مهارت‌هایی را کسب کنند تا در هر موقعیتی که هستند مسئله و دغدغه نماز را ترویج کنند.

مدیر یاوران نماز ستاد اقامه نماز در پاسخ به این سؤال که آیا اکنون می‌توانیم بگوییم 45 هزار یاور نماز در کشور داریم؟ گفت: 45 هزار یاور نماز فعال هستند اما این افراد ظرفیت بالقوه هستند که هنوز به طور کامل بالفعل نشده‌اند و طی‌ ماه‌های آینده و قبل از اجلاس نماز تلاش می‌کنیم این ظرفیت بالفعل شود. این 45 هزار نفر نیز افرادی هستند که ما می‌شناسیم و می‌دانیم دغدغه نماز دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه محوریت اجلاس نماز امسال نماز و فضای مجازی است، یاوران نماز در حوزه فضای مجازی چه اقداماتی انجام خواهند داد؟ گفت: خواست ما از یاوران نماز تشکیل گروه‌های شبکه توزیع محتوای نمازی در فضای مجازی است.

وی افزود: در هر استان گروه‌هایی را در قالب شبکه‌های مجازی ایجاد می‌کنیم و محتواهایی را به یاوران نماز می‌دهیم تا ترویج و توزیع کنند و سپس در ادامه این گروه‌ها خودشان به تولید و توزیع محتواهای نمازی در استان‌های خود می‌پردازند.

فیاضی در خصوص فعالیت‌های یاوران نماز در مناسبت‌های خاص مانند اربعین نیز گفت: از سال گذشته اقداماتی را با نگاه یاوران نماز در مسئله اربعین اجرا کرده‌ایم. سال گذشته جمعی از یاروان نماز ما موکب نماز را در مسیر پیاده‌روی راه‌اندازی کردند. البته در طرح یاوران نماز اجبار و ابلاغی نداریم اما پیشنهاداتی داریم و به گروه‌ها و افرادی که دغدغه‌مند هستند از جمله موکب‌داران و هیئت‌های مذهبی فعال در اربعین طرح‌ها و پیشنهادهای نمازی را ارائه می‌کنیم.

captcha