حزب جدید عمار الحکیم اعلام موجودیت کرد
کد خبر: 3622841
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

حزب جدید عمار الحکیم اعلام موجودیت کرد

با اعلام موجودیت حزب جدید به ریاست «سید‌عمار الحکیم»، احزابی مانند المواطن، تجمع الامل، جنبش ترکمانی وفا به وی پیوستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از فارس، «سید عمار الحکیم» رئیس حزب مجلس اعلای اسلامی عراق و رئیس بزرگترین فراکسیون پارلمانی عراق به نام «همپیمانی ملی»، شب گذشته از تاسیس یک حزب جدید به نام « جریان حکمت ملی» خبر داد.
وی تاکید کرد که این حزب با تکیه بر میانه‌روی و سازندگی تشکیل می‌شود و با عراقی‌های شریف و آزاده برای صیانت و تداوم وحدت عراق کار خواهد کرد.
حکیم ضمن مخالفت با نظامی کردن کشور تصریح کرد: ما با همه آحاد ملت عراق وارد کارزار انتخابات خواهیم شد. جریان حکمت ملی آغوش خود را به روی همه شهروندان عراقی برای پیوستن به آن باز می‎کند.
در پی اعلام موجودیت جریان حکمت ملی، ابتدا نمایندگان استان‌های مثنی، بصره، نجف اشرف از  فراکسیون پارلمانی «المواطن» اعلام کردند که به این جریان می‌پیوندند و سپس فراکسیون پارلمانی مذکور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به این حزب جدید به ریاست الحکیم می‌پیوندند.  
«سعد سادر» عضو این فراکسیون در شورای استانداری بغداد نیز اعلام کرد که اعضای این فراکسیون در شورای بغداد در دو بخش اجرایی و قانون‌گذاری، به جریان حکمت ملی می‌پیوندند.  
اعضای فراکسیون المواطن در شورای استانداری واسط نیز همانند شورای استانداری بغداد طی بیانیه‌ای پیوستن به جریان حکمت ملی را علنی کردند.  
تجمع «الامل» نیز انحلال خود و ادغام شدن در جریان حکمت‌ملی را اعلام کرد.
موسسه جوانان و ورزش شهید «الحکیم» نیز پیوستن خود به این حزب را اعلام کرد.
حزب «جنبش ترکمانی وفا» (حرکة الوفاء الترکمانی) نیز اعلام کرد که به حزب جدید عمار الحکیم می‌پیوندد.
انتظار می‌رود که در روزهای آینده، شمار بیشتری از احزاب عراقی به این حزب جدید بپیوندند.
captcha