ساخت حسینیه قزوینی‌ها در کربلای معلا
کد خبر: 3623010
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
امید است با همکاری مادی و معنوی مردم هرچه سریع‌تر صورت پذیرد:

ساخت حسینیه قزوینی‌ها در کربلای معلا

گروه اجتماعی: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: زمینی به مساحت 400 مترمربع در خیابان قزوینی‌های کربلا خریداری‌شده و امیدواریم با کمک‌های مردمی این حسینیه هر چه سریع‌تر در کربلا ساخته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین حامد کبودوند مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در نشست خبری این ستاد که صبح امروز در سالن جلسات این ستاد برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه اظهار کرد: 14 سال از تأسیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین می‌گذرد و این در حالی است که این مجموعه کاملاً غیردولتی و ذیل ستاد بازسازی عتبات عالیات مرکز فعالیت می‌کند.
کبودوند با اشاره به اینکه استان قزوین تنها ستاد استانی نیست که یک حرم کامل را جهت بازسازی عتبات عالیات در اختیار دارد عنوان کرد: این ستاد در سه حوزه احداث توسعه و بهسازی اماکن مقدس شیعیان فعالیت می‌کند و این در حالی است که لازم است هم حرم‌های جدید بسازیم و هم حرمین را توسعه دهیم.
وی گفت با اشاره به اینکه جمع‌آوری نذورات مردمی یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات است افزود: جمع‌آوری نذورات و هزینه نظام‌مند برنامه‌ریزی‌شده است.
این مسئول با بیان اینکه رویکرد مهندسی در این زمینه کمرنگ است، اظهار کرد:  باید با تلاش کردن در کنار فضای مردانه فرهنگی و مذهبی ورود مهندسی نیز داشته باشیم.
 مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: طرح جامع طفلان مسلم توسط گروه دانشگاهی دکتر زرگر آماده‌شده و این در حالی است که این گروه تخصص کاملی در طراحی اماکن زیارتی دارند.
کبودوند با بیان اینکه یک شورای کامل از اساتید دانشگاه‌های استان، شهرداری و میراث فرهنگی شورای فنی ستاد بازسازی عتبات عالیات را تشکیل دهند عنوان کرد:این شورا طرح جامع را بررسی می‌کند و این در حالی است که تا پایان مردادماه طرح جامع بازسازی حرم طفلان مسلم ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در این طرح ۸۸۰ متر حسینیه، ۳۵۰۰ متر فضای زیارتی، ۱۴۰۰ متر فضای رفاهی، ۱۶۰۰ متر فضای اداری، ۴۰۰۰ متر فضای خدماتی، ۲۰۰۰ متر فضای تجاری،  ۱۳۰0 متر فضای تأسیساتی در قالب طرح توسعه حرم طفلان مسلم احداث می‌شود، گفت: توسعه حرم طفلان مسلم با آیینه‌کاری طلاکاری گنبد و مناره‌ها کاشی‌کاری ایران و دارالشفا حرم به‌طور کامل به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به بحث اعتماد‌سازی و جمع‌آوری نذورات مردم عنوان کرد:  متأسفانه مشاهده می‌شود بعضی موقع ها بحث حضور در عتبات عالیات و کشور مورد شبهه قرار می‌گیرد و با این پرسش که چرا باوجود نیاز داخلی باید هزینه‌های بازسازی در کشور عراق توسط مردم ما انجام شود و برخی با این شبهات قصد تخریب این برنامه‌های فرهنگی را دارند.
این مسئول بیان کرد: کلیه ستادهای بازسازی توسط مجموعه مفید راهبر به‌طور دقیق حسابرسی دقیق می‌شوند تا تمامی هزینه‌ها و نذورات مردم به‌دقت و در جای خود و محل خودش انجام شود.
کبودوند افزود: فارغ از ارادت همه شیعیان به عتبات عالیات و شهادت شیعه باور ما این است که حضور ما دراین‌ارتباط باعث افزایش قدرت شیعه و جمهوری اسلامی خواهد شد.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت:  همچنین باوجود مقوله فتنه داعش و وهابیت که با مظاهر شیعه در مبارزه هستند با این اقدام قدرت شیعه را به رخ می‌کشیم و با پررنگ‌تر کردن ظاهر شیعه و شعار اسلامی باعث دلگرمی شیعیان عراق می‌شویم.
وی عنوان کرد: یک تفاهم‌نامه با مجموعه فرهنگی سپاه بدر کربلا امضا کردیم و طی این تفاهم‌نامه قرار شد تا فعالان فرهنگی و نیروهای فعال در عرصه جهاد سازندگی استان قزوین برای بازسازی منازل شهدای مبارزه با داعش به عراق اعزام شوند و منازل را ترمیم و مرمت کنند.
این مسئول عنوان کرد: ۴۰ نفر از قزوین تحت اردوهای جهادی در اولین کاروان به کربلا اعزام شدند و این در حالی است که این تیم ۸ واحد مسکونی و بهسازی و بخشی از حرم طفلان مسلم را در طی یک ماه به سازی کردند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: زمینی به مساحت 400 مترمربع در خیابان قزوینی‌های کربلا خریداری‌شده و امیدواریم با کمک‌های مردمی این حسینیه هر چه سریع‌تر در کربلا ساخته شود.
وی با بیان اینکه با شهرداری کربلا برای ساخت این حسینه هماهنگ شده است، افزود: در جوار این زمین 400 مترمربعی یک زمین دیگر نیز با همان مساحت وجود دارد که واقفان خانه خانواده‌ای از اهالی قزوین و قول دادند اگر ساخت این حسینیه کلنگ بخورد ۴۰۰ متر زمین خود را نیز  به این حسینیه هبه می‌کنند.
کبودوند گفت: پیش‌بینی ما برای بنای حسینیه با زیربنای ۴۰۰ متر در ۱۲ طبقه جمعیت ۴۸۰۰ متر خواهد بود این در حالی است که ۵ طبقه از این ساختمان حسینیه، سه‌طبقه زائرسرا و سوئیت با استعداد ۹۰ واحد و سه‌طبقه نیز هتل با استعداد ۱۰۰ تخت احداث خواهد شد.
وی با بیان اینکه برخی افراد سودجو با نزدیک شدن به اربعین حسینی از مردم اخاذی می‌کنند اظهار کرد: آن‌ها در ظاهر مبالغ را برای موکب‌ها م زائران جمع‌آوری می‌کنند اما این در حالی است که پس از اخذ پول‌ها فرار کرده و این مبالغ در جای خود مصرف نمی‌شود.
این مسئول افزود: برای جلوگیری از این موارد و همچنین تسهیل درروند فعالیت‌های موکب داران حقیقی بحث شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها مطرح‌شده است.
کبودوند گفت: به‌موجب این طرح،موکب داران می‌توانند از مزایای صدور مجوز انتقال تجهیزات به خاک عراق، صدور مجوز تردد در عراق و همچنین از مزیت دیپلماتیک استفاده کنند.

captcha