قاری برجسته ترکیه درگذشت
کد خبر: 3623039
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

قاری برجسته ترکیه درگذشت

گروه بین‌الملل: شیخ عبدالله خطیب اوغلو، قاری برجسته مسجد جامع «الفاتح» استانبول در سن 80 سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «دیلی صباح» ترکیه، عبدالله خطیب اوغلو، از قاریان مسجد جامع الفاتح در استانبول بود که روز یکشنبه، اول مردادماه در سن 80 سالگی دار فانی را وداع گفت.
این قاری ترکیه‌ای سال‌های زیادی از عمر خود را برای تبلیغ دین و خدمت به قرآن صرف کرد.
مراسم تشییع عبدالله خطیب اوغلو با حضور گروهی از علمای اتحادیه جهانی علمای مسلمان، دانشجویان ترکیه‌ای و خارجی، فعالان قرآنی و هزاران تن از مردم ترکیه در مسجد جامع الفاتح استانبول برگزار شد.
تسلیت اتحادیه جهانی علمای مسلمان
اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه‌ای درگذشت عبدالله خطیب اوغلو را تسلیت گفت. در این بیانیه آمده است: خبر وفات عبدالله خطیب اوغلو، شیخ بزرگ، قاری و مبلغ ترکیه‌ای را با نهایت تأثر دریافت کردیم؛ کسی که حیاتش سراسر فعالیت علمی و خدمت به قرآن و آموزش کلام وحی در جلسات و محافل علمی بود و 55 سال از عمرش را در مسجد جامع الفاتح و مسجد سلطان احمد این شهر سپری کرد.
این بیانیه می‌افزاید: امت اسلام با درگذشت شیخ خطیب اوغلو یکی از خالص‌ترین فرزندان نیک خود را از دست داد و ما از خداوند متعال برای این قاری فقید رحمت واسعه، بخشش، بهترین پاداش‌ها و بهشت برین و برای خانواده، دوستان و شاگردانش صبر و آرامش را خواستاریم.
گفتنی است، محیی‌الدین علی القره داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان در مراسم تشییع این قاری ترکیه‌ای در مسجد جامع الفاتح حضور داشت.
قاری برجسته ترکیه درگذشت
مراسم تشییع در مسجد «الفاتح» استانبول

قاری برجسته ترکیه درگذشت
captcha