صیانت از اشتغال از ایجاد اشتغال واجب‌تر است
کد خبر: 3623164
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
کریمی:

صیانت از اشتغال از ایجاد اشتغال واجب‌تر است

گروه اقتصادی: نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفاته در واحدهای صنعتی استان با کاهش شدید اشتغال روبرو هستیم باید متذکر شوم که صیانت از اشتغال از ایجاد اشتغال واجب‌تر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، در شورای اداری استان که امروز، سه شنبه 3 مردادماه با حضور ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، گفت: استان مرکزی دارای پیشینه کارگری بوده و طبق اعلام تامین اجتماعی بالغ بر 374 هزار نفر تحت این بیمه هستند که اگر افراد تحت تکلف بیمه شدگان را هم حساب کنیم در مجموع بالغ بر 924 هزار نفر تحت پوشش این سازمان قرار دارند.
وی در ادامه گفت: استان مرکزی دارای 65 درصد بیمه شده است که در شهر اراک این رقم به 68 درصد می‌رسد که این نشان از جمعیت بالای کارگری استان دارد. بنده فکر نمی‌کنم هیچ استانی در کشور این مقدار جمعیت کارگری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی داشته باشد ما هم اکنون با نسل سوم کارگران مواجه هستیم.
کریمی تصریح کرد: اگر منابع و مصارف تامین اجتماعی را بررسی کنیم درخواهیم یافت در چند دهه گذشته مازاد منابع در این بخش داشتیم اما متاسفانه در چند سال اخیر در مصرف این منابع پیشی گرفته‌ایم.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال 125 میلیارد تومان به حساب این سازمان اختصاص داده شده است، گفت: با تخصیص این اعتبار وظیفه تأمین اجتماعی نسبت به گذشته سنگین‌تر شده و انتظار می‌رود خدمات درمانی بهتری به افراد تحت پوشش ارائه کند. این انتظار می‌رود 68 درصد مردم استان خدمات درمانی از این سازمان دریافت کنند.
وی ادامه داد: متاسفاته در واحدهای صنعتی استان با کاهش شدید اشتغال روبرو هستیم باید این نکته را متذکر شوم که صیانت از اشتغال از ایجاد اشتغال واجب تر است.متاسفانه نرخ بیکاری بالای7 درصد در اراک و خمین که بیشترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است در حالیکه است که شهر اراک بیش از 60 درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.
کریمی در پایان بیان کرد: برای رفع این معضل تاکید ما این است که شرکت‌ها و مجامعی که دارای هیئت علمی هستند از نیروهای بومی استفاده کرده و در کنار آن حوزه فنی‌حرفه‌ای نیز مورد حمایت بیشتری قرار گیرد زیرا جامعه کنونی نیاز شدیدی به مهارت‌آموزی دارد.
captcha