سه کاروان چهارمحال و بختیاری از دهه دوم مردادماه به حج تمتع اعزام می‌شود
کد خبر: 3623182
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
حجت الاسلام آقابزرگی:

سه کاروان چهارمحال و بختیاری از دهه دوم مردادماه به حج تمتع اعزام می‌شود

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری گفت: از دهه دوم مردادماه ۳۹۰ نفر در قالب ۳ کاروان از چهارمحال و بختیاری به حج تمتع اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از تسنیم یوسف آقابزرگی اظهار داشت: امسال از دهه دوم مردادماه 390 نفر در قالب 3 کاروان همراه با 14 نفر عوامل اجرایی از فرودگاه اصفهان عازم حج تمتع می‌شوند.
وی افزود: 2 کاروان در مدینه قبل و یک کاروان نیز مدینه دوم اعزام که مدت اقامت زائران خانه خدا بین 30 تا 35 روز است.
مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زائران قبل از اعزام در 10 جلسه آموزشی شرکت می‌کنند، بیان کرد: کلیه موارد از جمله احکام، مناسک و خلاصه‌ای از قوانین و مقررات کشور عربستان به زائران آموزش که تاکنون 8 جلسه برگزار و 2 جلسه باقی‌مانده نیز برگزار می‌شود.
آقابزرگی با بیان اینکه واکسیانسیون زائران به صورت کامل انجام شده است، خاطرنشان کرد: میانگین سنی زائران نزدیک به 60 سال و بیشتر آنها جوان هستند که تنها سن 20 نفر از مجموع 390 نفر 80 سال است.
وی با اشاره به نسبت جنسیت زائران تصریح کرد: 60 درصد از زائران استان مرد و 40 درصد زن است.
مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری در توصیه به زائران بیان کرد: با حفظ آرامش به عبادت بپردازید، قوانین و مقررات کشور عربستان را رعایت کنید، همکاری کامل با مدیران، روحانیون و عوامل کاروان، حضور مستمر در کلاس‌های آموزشی، همراه نداشتن داروهای ممنوعه، در صورت همراه داشتن لپ تاپ و گوشی موبایل اطلاعات شخصی آن را کامل تخلیه کنید، از هر گونه بحث و جدل با عوامل سئودی در قبرستان بقیع خودداری کنید، در هنگام ورود به فرودگاه‌های جده و مدینه جهت انجام امور خونسردی و صبر پیشه کنید و از عکسبرداری از اماکن ممنوعه خودداری کنید.
آقابزرگی خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای شدید هوا از ترددهای بی‌مورد در طول روز خودداری کنید، در اماکن مقدس از استعمال دخانیات خودداری کنید و همچنین برای جلوگیری از تجمع بدرقه و استقبال را به فرودگاه موکول نکنید.


captcha