فعالیت سومین مجتمع بزرگ قرآنی کشور در قزوین
کد خبر: 3623361
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
مدیر موسسه قرآنی ثامن‌الحجج خبر داد:

فعالیت سومین مجتمع بزرگ قرآنی کشور در قزوین

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر موسسه قرآنی ثامن‌الحجج(ع) گفت: ساخت پروژه هزار متری شعبه دوم موسسه ثامن‌الحجج(ع) در منطقه مینودر از جمله اقداماتی بود که توسط این موسسه پیگیری و به سرانجام رسید.

زهرا دباغ‌ها مدیر موسسه قرآنی ثامن‌الحجج(ع)، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین اظهار کرد: آموزش قرآن در سنین کودکی موجب می‌شود تا والدین نسبت به تربیت قرآنی فرزندان خود از همان سنین ابتدایی اقدام کنند.
وی افزود: آشنایی فرزندان با آموزه‌های قرآنی و دینی می‌تواند در زندگی آن‌ها زمینه انس بیشتر با قرآن و اهل‌بیت را فراهم کند لذا موسسه ثامن‌الحجج(ع) با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و آموزه‌های دینی در میان مردم، به‌ویژه کودکان و نوجوانان در حال فعالیت است.
دباغ‌ها با بیان اینکه با بالا رفتن سن و عدم آموزش‌های لازم در سنین کودکی، آمادگی پذیرش و دریافت این آموزه‌ها برای آن‌ها سخت می‌شود، یادآور شد: این موسسه به منظور افزایش میزان فعالیت‌های فرهنگی و هنری با مضامین دینی و قرآنی در استان قزوین احداث شد که این امر سبب تربیت کودکان و نوجوانان با آموزه‌های دینی و آشنایی هر چه بیشتر این کودکان با این مضامین است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی شعبه اول این موسسه اشاره کرد و گفت: شعبه نخست این مجموعه در سال 1393 در خیابان سعدی توسط تعدادی خیر وقف شد که این ساختمان دارای 133 مترمربع زیربنا در دو طبقه نوسازی و بهسازی شده و دارای 9 اتاق برای تشکیل کلاس‌های قرآنی برای گروهای سنی 3 تا 45 سال برای برادران و خواهران است.
این فعال قرآنی با بیان اینکه شعبه دوم نیز از سال 1395 فعالیت قرآنی خود را آغاز نمود، اعلام کرد: ساخت پروژه هزار متری شعبه دوم موسسه ثامن‌الحجج(ع) در منطقه مینودر از جمله اقداماتی بود که توسط این موسسه پیگیری و به سرانجام رسید.
دباغ‌ها افزود: این پروژه را می‌توان از به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه قرآنی در استان و سومین پروژه بزرگ قرآنی در کشور دانست.
مدیر موسسه قرآنی ثامن‌الحجج(ع) در پایان ویژگی این مجموعه بزرگ را چنین دانست: در این مجموعه قرانی شاهد مکانی در دو طبقه به متراژ هزار متر است که دومین سال فعالیت خود را در سال‌جاری طی می کند.
به گزارش ایکنا،علاقه‌مندان دارای شرایط عمومی لازم می‌توانند با مراجعه به شعبه یک موسسه قرآنی ثامن‌الحجج(ع) واقع در خیابان سعدی، منبع آب، خیابان کارگر، کوچه شهید مهدی خانی و یا شعبه دوم واقع در شهرک مینودر، بین فلکه ایران دوچرخ و فلکه دهخدا، خیابان شهامت، پشت استخر نور مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و یا کسب اطلاعات تکمیلی اقدام کنند.
همچنین شماره تماس‌های 02833329800، 33363616، 33796620، 33792070 و 09127892092 پاسخگوی سؤالات علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی خواهد بود.


captcha