گلایه یک فعال قرآنی از توجه ناکافی به فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه
کد خبر: 3623461
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
امیری تصریح کرد:

گلایه یک فعال قرآنی از توجه ناکافی به فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ قرآن و دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌، بیشتر حول برنامه‌های هنری و ادبی است، گفت: مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ توجه کافی به فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ ندارند.

فاطمه امیری، حافظ قرآن کریم و دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه در 3 سال و نیم کل قرآن را حفظ کرده است گفت: حفظ قرآن را از سال 91 شروع کردم.
وی اظهار کرد: بعد از اتمام حفظ فعالیت خود را در مؤسسات قرآن و عترت و با ورود به دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد نیز فعالیت خود را به‌عنوان نایب دبیر کانون قرآن دانشگاه آغاز کردم.
امیری برگزاری طرح قرآنی تسنیم در دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد را از اولین فعالیت‌های قرآنی خود در این دانشگاه دانست و افزود: این طرح در سه بخش جمال، کمال و دوام قرآن برگزار شد.
حافظ کل قرآن با اشاره به اینکه بخش جمال قرآن شامل رشته‌های تجوید و صوت و لحن می‌شود، تصریح کرد: استقبال دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور در این بخش بیش از بقیه بخش‌ها بود.
 وی با تأکید بر اینکه بخش کمال قرآن شامل رشته‌های تفسیر و تدبر قرآن و بخش دوام قرآن شامل رشته حفظ بود، گفت: از علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح آزمون ورودی گرفته و برای شرکت‌کنندگان گواهی پایان دوره صادر شد.
امیری با بیان به اینکه کلاس‌های حفظ قرآن کریم در دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد با حفظ جز 30 آغازشده است افزود: از بین کسانی که موفق به حفظ جز 30 شدند به‌قیدقرعه چند نفر به کربلا اعزام خواهند شد.
دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها بیشتر حول برنامه‌های هنری و ادبی است، خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری توجه کافی به فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها ندارند.
حافظ کل قرآن با اشاره به حمایت چشمگیر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد از فعالیت‌های کانون قرآن این دانشگاه اظهار کرد: بیشتر فعالیت‌های این کانون قرآن با همکاری نهاد رهبری به‌صورت مشترک برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه نهج‌البلاغه در جامعه اسلامی از قرآن مهجورتر است تصریح کرد: بعد از تثبیت کامل محفوظات خود حفظ نهج‌البلاغه را آغاز خواهم کرد.

captcha