رونمایی از نخستین سردیس بهلول گنابادی در زادگاهش
کد خبر: 3623630
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

رونمایی از نخستین سردیس بهلول گنابادی در زادگاهش

گروه شهرستان‌ها: نخستین سردیس علامه شیخ محمدتقی بهلول گنابادی همزمان با دوازدهمین سالگرد ارتحال این عارف فرزانه، صبح امروز در باغ ملی شهر گناباد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نخستین سردیس علامه شیخ محمدتقی بهلول گنابادی همزمان با دوازدهمین سالگرد ارتحال این عارف فرزانه، صبح امروز، پنجم مردادماه در باغ ملی شهر گناباد رونمایی شد.
در این مراسم، امام جمعه، فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، رؤسای ادارات و نهادها، هنرمندان و جمعی از قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.
حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد در این مراسم با ابراز خرسندی از رونمایی از اولین سردیس مربوط به علامه بهلول گنابادی، اظهار کرد: بهلول از شخصیت‌های فراملی و از مشاهیر بزرگ جهان است که به واسطه حضور در کشورهای مختلف، شناخته شده است.
وی افزود: سال‌ها حضور در افغانستان و انجام فعالیت‌های مختلف، تدریس در دانشگاه الازهر مصر و برنامه‌های تبلیغی در کشورهای سوریه، عراق، هند، پاکستان، بنگلادش و .... از جمله فعالیت‌های علامه بهلول گنابادی بود.
امام جمعه گناباد با بیان اینکه علامه بهلول دارای ویژگی‌های ممتازی بود که می‌تواند برای همیشه الگو باشد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پیام تسلیت به مناسبت رحلت این مجاهد خستگی‌ناپذیر به 24 صفت در مورد او اشاره کردند که عبادت، جهاد، عرفان، ذکر همیشگی، صائم بودن، خدمتگزار بودن و خدمت به اسلام از مهم‌ترین آن‌ها بود.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب، بهلول را نمونه در خدمتگزاری عنوان و تأکید کرد: علامه بهلول گنابادی همه عمرش را در راه خدمت به اسلام و مردم سپری کرده و همه درآمدهای خود را برای مستمندان و افراد ضعیف هزینه می‌کرد.
وی با تأکید بر لزوم شناساندن شخصیت‌هایی همچون علامه بهلول گنابادی به جوانان برای الگوبرداری، تصریح کرد: پرچم‌دار قیام مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب تا آخرین لحظات زندگی، خستگی‌ناپذیر کار و تلاش می‌کرد و اگر جوانان با سیره او آشنا شوند، درس‌های خوبی برای زندگی فرا خواهند گرفت.
همچنین علی تقوی، شهردار گناباد هم در این مراسم گفت: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی قرار است باغ ملی گناباد به پارک مشاهیر تبدیل شود.
وی افزود: در همین راستا، سردیس علامه بهلول گنابادی به عنوان نخستین سردیس از هفت سردیسی که در این پارک قرار خواهد گرفت، امروز رونمایی شد.
تقوی با اشاره به ویژگی‌های شخصیت بهلول گنابادی، رونمایی از سردیس او را گامی در جهت گرامیداشت یاد و خاطره و آشنایی نسل جوان با این عارف فرزانه عنوان کرد.
یادآور می‌شود، شیخ محمدتقی نظام‌الدینی که بعدها به بهلول شهرت یافت، از نقش‌آفرینان قیام تاریخی سال ۱۳۱۴ مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخانی در مسجد گوهرشاد بود که رهبر معظم انقلاب در پیامی که ۷ مرداد ۸۴ به‌مناسبت ارتحال وی صادر کردند، فرمودند: «بهلول یکی از شگفتی‌های روزگار ما بود».
captcha